FSS:ZUR228 Public Relations - Informace o předmětu
ZUR228 Public Relations
Fakulta sociálních studiíjaro 2015
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Štěpán Neubauer (přednášející), Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 9:45–11:15 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- předmět má 19 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations a naučit je chápat a prakticky koncipovat tuto komunikační disciplinu. Public relations jsou komunikační aktivitou, která se intenzivně rozvíjí v různých oblastech života společnosti a napomáhá ke konsensu při řešení problémů a témat veřejnosti. Komunikační aktivity public relations se realizují podle teoretického schématu individuálním a skupinovým působením a působením mediálním. Public relations disponují množinou prostředků a forem, určitými strategickými postupy a technikami, jak je vyhodnocovat.
- Osnova
- Blok přednášek 1
- 1. Základy public relations - co jsou, historie a rozvoj, etika a profesionalita, organizace (přednáška – 2 hod.)
- 2. Komunikační proces public relations - průzkum, plánování, komunikace, evaluace (přednáška – 2 hod.)
- 3. Praktické cvičení 1. - Příklady tiskových zpráv vybraných organizací
- Blok přednášek 2
- 4. Strategie - veřejné mínění a přesvědčování, konflikt management, rizika a krize, legislativa, nové technologie (přednáška – 2 hod.)
- 5. Aplikace - vlády, mezinárodní public relations, firmy, neziskové organizace, výchova, zábava, sport, turistika (přednáška – 2 hod.)
- Blok přednášek 3
- 6. Krizová komunikace organizací (přednáška- 2 hod.)
- 7. Seminář 2. – Praktické případy krizové komunikace
- Blok přednášek 4
- 8. Corporate Publishing, PR online, PR Events (přednáška –2 hod.)
- 9. Seminář 3. – Corporate Publishing a PR online v praxi organizací, tisková konference
- Blok přednášek 5
- 10. Media relations I. Úvod, tiskový mluvčí (přednáška – 2 hod.)
- 11. Seminář 4. – Aktivity tiskového mluvčího v organizaci, 2 hod. (plus praktika s tiskovým mluvčím IBM Česká republika – Vladimírou Pavelkovou)
- Blok přednášek 6
- 12. Media relations II- Účinnost komunikace public relations (přednáška – 2 hod)
- 13. Komunikační management – public relations 21. století (přednáška – 2 hod.)
- !Závěrečný test!
- Literatura
- povinná literatura
- SVOBODA, Václav. Základy public relations. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 152 s. ISBN 807318043X. info
- BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003, 147 s. ISBN 8072610961. info
- VĚRČÁK, Vladimír, Jana GIRGAŠOVÁ a Renata LIŠKAŘOVÁ. Media relations není manipulace. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2004, 136 s. ISBN 8086119432. info
- SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 8024705648. info
- doporučená literatura
- The essentials of public relations (Orig.) : Nejúčinnější propagace : public relations. info
- Svoboda, V. Public relations moderně a účinně, 2. Doplněné a rozšířené vydání, Grada Publishing, Praha listopad 2009
- Bentele, G., Piwinger, B., Schönborn, G., Kommunikationsmanagement , Neuwied: Krifel: Luchterhand 2002.
- Němec, P., Public Relations - Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha 1996.
- L'ETANG, Jacquie. Public relations : základní teorie, praxe, kritické přístupy. Translated by Petr Antonín. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 338 s. ISBN 9788073675967. info
- SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR : naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Translated by Jitka Plchotová. Vydání 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 stran. ISBN 9788086815930. info
- SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 67 s. ISBN 8073181061. info
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 60. ISBN 8072268864. info
- KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-7261-006-6. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava - přednášky Praktická cvičení
- Metody hodnocení
- Výuka se uskutečňuje šesti přednáškovými bloky, kterých musí studenti absolvovat nejméně čtyři. Praktické úkoly a zadání studenti plní během přednášek.
Požadavky na zápočet
1. Docházka na min. čtyři přednáškové bloky.
2. Písemný závěrečný test. Rozsah 30 otázek. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2015/ZUR228