SPP719 Posouzení životní situace klienta

Fakulta sociálních studií
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Bajer, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
So 27. 2. 16:15–17:45 P22, So 9. 4. 14:30–16:00 P22, So 21. 5. 14:30–16:00 P22
Předpoklady
SPP703 TMSP
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
- studenti se seznámí s vybranými teoretickými pohledy na problematiku posouzení;
- získají přehled o výhodách a nevýhodách prezentovaných škol;
- naučí se je adekvátně volit a aplikovat;
- V průběhu kurzu si studenti osvojí následující kompetence:;
- znalost teorií, termínů, konceptů v problematice posouzení;
- konceptuální aplikace;
- schopnost volit přiměřené teoretické pojetí posouzení;
- zdůvodňování interpretace a východisek pro intervenci;
- dovednost provést posouzení;
- práce ve skupině;
Osnova
  • Úvod do kurzu a problematiky
  • Posouzení a jeho úskalí v sociální práci
  • Prezentace problémové situace (Film)
  • Volba přístupu k posouzení
  • Systémové přístupy
  • Psychodynamické přístupy
  • Behaviorální přístupy
  • Úkolově orientovaný přístup
  • Přístup orientovaný na řešení problémů
  • Reflexe
  • Prezentace posouzení
Literatura
  • HOLLAND, Sally. Child and family assessment in social work practice. 1st pub. London: SAGE Publications, 2004, 176 s. ISBN 076194902X. info
  • MILNER, Judith a Patrick O'BYRNE. Assessment in social work. Edited by Jo. Campling. Houndmills: Palgrave, 1998, ix, 206 s. ISBN 0-333-65919-8. info
Výukové metody
- přednášky
- diskuse
- skupinové projekty
- hraní rolí
- čtení
Metody hodnocení
- Závěrečný projekt (zpracování posouzení životní situace)
- (min 100 bodů, min 60%)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018.