ENS261 Základy práce v advokačních NNO

Fakulta sociálních studií
jaro 2019
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D. (přednášející)
Bc. Petr Machálek (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Veronika Išová
Dodavatelské pracoviště: Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Pá 8. 3. 10:00–13:40 P21, Pá 15. 3. 10:00–13:40 P21, Pá 22. 3. 10:00–13:40 P21
Předpoklady
Žádné předpoklady nejsou vyžadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 27 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/27, pouze zareg.: 0/27, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/27
Mateřské obory/plány
předmět má 20 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz seznámí studenty s nejdůležitějšími aspekty práce v NNO. Student získá přehled o plánování, vedení a evaluaci veřejných kampaní, a to prostřednictvím praktických cvičení a případových studií. Dále student získá kompetence potřebné pro komunikaci s médií a přehled o PR metodách používaných v nevládním sektoru. Poslední důležitou kompetencí získanou v rámci kurzu bude schopnost vést dobrovolníky v rámci práce v sektoru NNO.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: • - rozlišit základní typy NNO, vyjmenovat jejich specifika - rozumět fungování advocacy a watch dog organizací a základním kompetencím řídících pracovníků v těchto organizacích - schopen naplánovat, připravit, vést a ukončit občanskou kampaň - schopen koordinovat dobrovolníky v NNO - analyzovat úspěšnost NNO v rámci zvolených hodnotících kritérií - rozumět evaluaci vybraných činností v rámci NNO
Osnova
  • Základní pojmy využívané v práci v NNO.
  • Základy práce v plánování, vedení a evaluaci veřejných kampaní v NNO.
  • Praktický nácvik plánování veřejné kampaně v NNO.
  • Základy práce s médii v NNO.
  • Praktický nácvik mediální komunikace konkrétní kampaně.
  • Přehledová lekce o PR metodách v nevládním sektoru.
  • Praktický nácvik PR u konkrétní organizace NNO.
  • Strategické plánování v NNO.
  • Praktická ukázka strategického plánování v NNO.
  • Závěrečná diskuse, zkouška.
Literatura
    doporučená literatura
  • HRDLIČKA, Miloslav a Jaroslav BENÁK. Způsoby financování NNO. In Quaere 2012 - Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. 1. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2012. s. 325-333, 9 s.
  • HYÁNEK, Vladimír. Budování organizační struktury NNO v ČR. In Škarabelová, Simona a kol.: Když se řekne nezisková organizace. MU Brno, 2002, s. 70-75. ISBN80-210-3031-3 . 2002, 6 s. ISBN 80-210-3031-3. info
Výukové metody
Skupinová odborná diskuse, teorietická příprava, praktické nácviky mediální komunikace, praktický nácvik plánování veřejné kampaně, praktický nácvik strategického plánování.
Metody hodnocení
Seminární práce, písemný test.
Informace učitele


Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2019/ENS261