D4PED02 Pedagogická práce II

Právnická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. JUDr. Tomáš Doležal, Ph.D., LL.M. (přednášející)
Garance
doc. JUDr. Ing. Josef Šilhán, Ph.D.
Právnická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Právnická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Účelem předmětu je umožnit studentům podíl na pedagogické práci, přípravě studijních materiálů, účasti při organizaci výuky a zkoušek, včetně státních závěrečných zkoušek. Jeho účelem je rovněž vytvoření podmínek pro zapojení do přímé výuky pod vedením pověřeného akademického pracovníka. V rámci předmětu probíhá rovněž příprava na vedení výuky. Obsah předmětu zahrnuje činnosti pedagogické povahy, které studentům umožní osvojení a rozvoj pedagogických kompetencí a zpřístupní jim zkušenost s pedagogickým procesem na akademickém pracovišti. Cílem je tyto činnosti si aktivně vyzkoušet, poznat je, na základě získaných zkušeností přispět k rozvoji odpovídajících schopností a umět získávat a vnímat zpětnou vazbu a vyvozovat z ní patřičné kroky k dalšímu zlepšení.
Výstupy z učení
- poznání jednotlivých složek pedagogického procesu na akademickém pracovišti, podle konkrétní náplně dohodnuté se školitelem postupně ve všech jeho fázích - získání určité zkušenosti na základě aktivní účasti na tomto procesu a na základě toho možnost rozvinutí odpovídajících kompetencí - získání zpětné vazby, příležitost k vyzkoušení na to navazujících kroků v pedagogické praxi
Osnova
  • Je stanovena individuálně v dohodě se školitelem.
Literatura
  • Literatura bude stanovena ve vazbě na předmět výuky.
Výukové metody
individuální konzultace, náslech na hodinách, písemná příprava materiálů pro výuku, prezentace v hodině, účast v diskusi, práce s odevzdanými písemnými materiály, účast na procesu přípravy a realizaci zkoušení
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen školitelem po individuálním posouzení pedagogické činnosti studenta v průběhu semestru (hodnotí se jak obsahové, tak formální aspekty splnění povinností). Podporována je ale vždy schopnost studenta rozpoznávat slabé a silné stránky samostatně a navrhovat vhodné kroky vedoucí ke zlepšení. V rámci konzultací je studentovi poskytována zpětná vazba.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.