LF:BZVZ031p Výzkum ve zdravotnictví - př. - Informace o předmětu
BZVZ031p Výzkum ve zdravotnictví - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1.3/0/0. 20. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Michal Pospíšil (přednášející)
PhDr. Bc. Radek Přecechtěl, DiS. (přednášející) - Garance
- PhDr. Bc. Radek Přecechtěl, DiS.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michal Pospíšil
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Čt 19. 9. 8:00–10:30 348A, Čt 26. 9. 8:00–10:30 348A, Čt 3. 10. 8:00–10:30 348A, Čt 10. 10. 8:00–10:30 348A, Čt 17. 10. 8:00–10:30 348A, Čt 24. 10. 8:00–10:30 348A, Čt 31. 10. 8:00–10:30 348A, Čt 7. 11. 8:00–10:30 348A, Čt 14. 11. 8:00–10:30 348A, Čt 21. 11. 8:00–10:30 348A
- Předpoklady
- BZOE0222p Ošetřovatelství II - před. && BZOE0222c Ošetřovatelství II - cvičení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Zdravotnické záchranářství (program LF, B-ZACH)
- Zdravotnický záchranář (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Předmět je chápán jako teoretický. Obsah předmětu je součástí komplexu předmětů z oblasti výuky profesionálních dovedností. Shrnuje nejdůležitější informace a doporučení pro oblast výzkumu v oboru ošetřovatelství a záchranářství. Poskytuje metodický návod pro realizaci jednotlivých etap výzkumného procesu. Zabývá se nácvikem kritického – vědeckého myšlení. Obsahuje návod pro využití a aplikaci metody EBM. Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty základům objektivního zhodnocení publikovaných dat jako východiska pro tvorbu správného designu výzkumné studie.
- Výstupy z učení
- Student bude:
- Schopen praktické realizace jednotlivých etap výzkumného procesu.
- Seznámen s principy kritického – vědeckého myšlení.
- Umět využít a aplikovat metodu EBM.
- Znát základy objektivního zhodnocení publikovaných dat jako východiska pro tvorbu správného designu výzkumné studie. - Osnova
- Výzkumný proces a jeho význam pro rozvoj zdravotnické praxe, jednotlivé fáze procesu;
- Metody sběru empirických informací;
- Základní orientace ve statistických metodách;
- Kvalitativní výzkum;
- Kvantitativní výzkum;
- Publikování výsledků;
- Prezentace výsledků;
- Praxe založená na důkazech;
- Zásady hodnocení a orientace v publikovaných datech.
- Literatura
- HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Vydání první. Praha: Portál, 2017, 372 stran. ISBN 9788026211921. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a r. Praha: Portál, 2016, 437 stran. ISBN 9788026209829. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 stran. ISBN 9788024753263. URL info
- KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 175 s. ISBN 9788024727134. info
- KUŘE, Josef. Biomedicínský výzkum. 2008, 16 s. info
- BÁRTLOVÁ, Sylva, Petr SADÍLEK a Valérie TÓTHOVÁ. Výzkum a ošetřovatelství. Vydání druhé, přepracova. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2008, 185 stran. ISBN 9788070134672. info
- Výukové metody
- Přednáška, diskuze.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet; Aktivní přístup k diskuzím, písemný test a jeho ústní rozbor s vyučujícím.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2019/BZVZ031p