PdF:AJ2105 Praktický jazyk 3A - úroveň C1 - Informace o předmětu
AJ2105 Praktický jazyk 3A - úroveň C1
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2105/01: Čt 15:00–17:50 učebna 10, A. Randall
AJ2105/02: St 14:00–16:50 učebna 6, A. Randall
AJ2105/03: Út 8:00–10:50 učebna 6, A. Randall
AJ2105/04: St 8:00–10:50 učebna 60, A. Randall - Předpoklady
- AJ2104 Praktický jazyk 2B
C1 level of English is essential. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This course provides practical application for English including speaking, listening, reading and writing. Students will have opportunities to improve their language use through discussions, exercises, leading learning centres and assignments. The course offers various techniques of language learning and teaching while developing a broader understanding of methodology and English speaking cultures.
- Výstupy z učení
- Tento kurz poskytuje praktické využití angličtiny včetně řečových dovedností (mluvení, poslechu, čtení a psaní). Studenti budou mít příležitost zdokonalit se v používání jazyka prostřednictvím diskusí, cvičení a úkolů. Kurz nabízí různé přístupy ke studiu a výuce jazyka a zároveň rozvíjí širší porozumění metodice a kultuře anglicky mluvících zemí. Studenti se naučí analyzovat jazyk pro účely výuky a uvědomí si, že změnili svou roli - z uživatelů jazyka se stali zdrojem informací o jazyce a jazykovými modely.
- Osnova
- The methodology topics covered are: 1. Classroom management 2. Lesson planning 3. Teaching pronunciation 4. Teaching vocabulary 5. Teaching grammar 6. Teaching skills - Receptive skills (reading and listening) 7. Teaching skills - Productive skills (speaking and writing) 8. Error correction 9. Mediation 10. Exam practice The book Outcomes units 15 and 16 will be used for the Practical Language part of the course.
- Literatura
- povinná literatura
- HUGH DELLAR a ANDREW WALKLY. Outcomes Advanced. Heinle ELT, 2011. ISBN 1-111-21175-2. info
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
- JONES, Leo. New progress to proficiency. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2002, 208 s. ISBN 0521635535. info
- WATCYN-JONES, Peter. Test your vocabulary. Illustrated by Terry Burton. London: Penguin English, 1991, 105 s. ISBN 0-14-080860-4. info
- Výukové metody
- The teaching method will be class discussions, group presentations, weekly reading, writing, and listening exercises.
- Metody hodnocení
- Methodology portfolio Language portfolio or writing in the forums - teacher assessment 2 tests Option 1 Option 2 Options - you should choose 2 options from the list below. Try to decide at the start of the semester what you will work on. Option A: Do a warm-up or group division activity (about 5 minutes) Option B: Micro-teaching - teach the class for 20 minutes Option C: work with a child to create a small project in English Option D: Create a multi-media presentation (video, powerpoint, prezi, etc) to teach a grammar point or some vocabulary to lower level students. Present it in class. Option E: be the moderator for one forum There will be an oral exam at the end of the course. The examination will be taken in pairs, and students will be asked about what they have read during the semester and will be expected to be able to answer questions about the methodology topics covered. All assignments are compulsory. The examination will be taken in pairs, and students will be asked about what they have read during the semester and will be expected to comment on and express their own opinions about the texts. You will also be asked to comment on your portfolio this semester. The examination is an oral one in which students will be asked to compare and contrast pictures related to topics discussed in class, and then asked to discuss one or more of the topics from the reader of their own choice. The passmark is 70% In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1919
If the student is away for a semester abroad, they should complete all the requirements except attendance. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ2105