PdF:FJ0006 La culture dans l'enseignement - Informace o předmětu
FJ0006 La culture dans l'enseignement des langues étrangères
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- e-learning a projekt. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Mgr. Hana Delalande (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ0006/01: každou sudou středu 16:00–18:50 Virtuální místnost, V. Bakešová
- Předpoklady
- Znalost francouzštiny. Kurz je primárně určen studentům navazujícího magisterského studia učitelství, ale bude vhodným doplňkem i pro studenty doktorského programu Didaktika cizího jazyka, případně zájemcům z programů bakalářských.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Cíle předmětu
- Předmět je otevřen všem zájemcům o propojení kulturních otázek s výukou cizích jazyků, kteří budou schopni jazyku výuky porozumět a rozhodnou se absolvovat v rámci internacionalizace předmět v jiném cizím jazyce než v angličtině. Studující budou seznámeni s několika okruhy souvisejícími s otázkami kultury jako nezbytné součásti výuky cizího jazyka.
- Výstupy z učení
- Přednáškový cyklus s následnou analýzou zvoleného kulturního problému a jeho vztahu k výuce CJ bude vhodným doplňkem k oborovým didaktikám navazujících magisterských programů na katedrách cizích jazyků na pedagogické i filozofické fakultě a umožní studentům zamyslet se nejen nad odlišnostmi a bohatstvím kultury studovaného jazyka, ale také nad otázkami spojenými s vlastní kulturní identitou.
- Osnova
- Tématy budou zejména: aktualizace významu kulturního aspektu v didaktice CJ, přítomnost kulturních otázek v průběhu proměn výukových metod, srovnání frankofonního a anglosaského pohledu na kulturu ve výuce CJ, vliv globalizace na kulturní otázky kladené studenty při učení se CJ, kulturní otázky v učebnicích různých výukových metod.
- Literatura
- povinná literatura
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du franҫais langue étrangère et seconde. 4ᵉ édition. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 482 stran. ISBN 9782706126772. info
- doporučená literatura
- Perceille, M. L’Education interculturelle, PUF (Que sais-je ?), 1999
- Schmitt, F. (2015) Les cultures française et slovaque. Analyses comparatives de représentations sociales. EME Prosicmités.
- Zarate, G. Représentations de l’étranger et didactique des langues, Didier, 2004
- Dictionnaire de didactique du français : langue étrangére et seconde. Edited by Jean-Pierre Cuq. Paris: CLE International, 2003, 303 stran. ISBN 2090339721. info
- Výukové metody
- Přednšáka, seminář, e-learning.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast i zapojení do e-learningu (70 %), vytvoření seminární práce (analýza vybraného kulturního jevu ve výuce FLE, vzájemné hodnocení studentů (prostřednictvím ISu).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/FJ0006