IVV03 Individuální umělecký projekt

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
absolvování IVV01, IVV02
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je kultivace výtvarného projevu a rozvíjení výtvarného myšlení studentů. V praktické rovině jde o realizaci vlastního výtvarného projektu na vybrané téma s intermediálními přesahy.
Výstupy z učení
Samostatná koncepce a realizace výtvarného projektu s využitím osvojených odborných výtvarných znalostí a dovedností.
Osnova
  • Formulování výtvarných východisek vlastního výtvarného projektu z hlediska soudobého stavu výtvarného umění. Samostatná realizace výtvarné aktivity s důrazem na intermediální přesahy a konceptuální řešení daného problému. Využití osvojených dovedností z předchozích seminářů ve vlastní tvorbě. Realizace intermediálního výtvarného projektu s důrazem na osobitost sdělení a uměleckou kvalitu. Uvědomělé zacházení s výtvarným jazykem a s využitím profesních kompetencí. Prezentace vlastního projektu a jeho obhájení před spolužáky a cvičícím pedagogem s důrazem na komunikační schopnosti studenta.
Literatura
    povinná literatura
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. 1. vyd. Brno: Nakladatelství MU v Brně, 1999, 125 s. svazek 72, spisy PedF MU V Brně. ISBN 80-210-2079-2. info
  • GOMBRICH, E. H. Příběh umění. 1. vyd. Praha: Argo, 1995, 683 s. ISBN 80-204-0685-9. info
  • ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
    doporučená literatura
  • FRANCOVÁ, Jana, Eva STROUHALOVÁ, Jan CHARVÁT, Ondřej NAVRÁTIL, Hana KARKANOVÁ a Martin RAUDENSKÝ. FK 15. Umění autorské knihy a výtvarná výchova. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 209 s. ISBN 978-80-210-8471-1. info
    neurčeno
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Dílna jako forma edukace v integrativní pedagogice (interaktivní CD). Brno, 2003. info
Výukové metody
konzultace, diskuze
Metody hodnocení
prezentace výtvarného projektu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IVV03