MAM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
2 - 3 bloky. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Irena Bělohoubková (přednášející)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MAM_VPs2/01: Út 11. 3. 16:40–18:20 učebna 34, Út 22. 4. 16:40–18:20 učebna 34, R. Blažková, V. Švec
MAM_VPs2/02: Út 18. 3. 16:40–18:20 učebna 34, Út 29. 4. 16:40–18:20 učebna 34, I. Bělohoubková, R. Blažková, J. Šťáva
MAM_VPs2/03: Út 25. 3. 16:40–18:20 učebna 34, Út 6. 5. 16:40–18:20 učebna 34, R. Blažková, J. Šťáva
Předpoklady
NOW( MAM_VPx2 Učitelská praxe 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
• skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 2 • prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností • rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb • stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny • charakteristika pozitivní pracovní atmosféry a aktivit s ní spojených
Osnova
  • • diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek, • skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele, • reflexe zápisů v pedagogickém deníku, • reflexe portfoliových úkolů, • reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2.
Literatura
  • HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika : konstruktivistické přístupy k vyučování. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 232 s. ISBN 9788073673970. info
  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. In Pedagogická ecyklopedie. První vydání. Praha: Portál, 2009, s. 419-423. Pedagogická teorie 10. ISBN 978-80-7367-546-2. info
  • Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Edited by Milan Hejný - Jarmila Novotná - Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, viii, 212. ISBN 8072901893. info
  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
  • PÍŠOVÁ, Michaela. Začínající učitel. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1999, 116 s. ISBN 8071942057. info
  • HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
Výukové metody
skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků
Metody hodnocení
• aktivní účast na výukových blocích, • předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 1) • přípravy na hodiny s reflektivní analýzou, plán dalšího rozvoje
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/MAM_VPs2