PdF:SP2982 Reflektivní seminář 2 - Informace o předmětu
SP2982 Reflektivní seminář 2
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 bloky pro kombinované studium. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jan Dezort, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP2982/KombiSem01: Pá 27. 9. 16:00–17:50 učebna 30, Pá 6. 12. 16:00–17:50 učebna 30, J. Dezort, L. Vrbecká Doležalová
SP2982/PrezSem01: Út 16:00–17:50 učebna 60, J. Dezort, L. Vrbecká Doležalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je sdílení poznatků z praxe a jejich reflexe. Studentky a studenti reflektují aktuální zkušenosti ze speciálněpedagogického prostředí. Cílem předmětu je příprava na profesi, v předmětu bude diskutován vztah speciálněpedagogické praxe k ostatním společenskovědním oborům a možnosti využívání speciálněpedagogických poznatků v práci pedagoga.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude studující schopen/schopna rozumět obsahu a terminologii pedagogického terénu; uplatnit principy sebereflexe v praxi. Prohloubí si znalosti z reflektivního psaní.
- Osnova
- Využití reflexe a její přínos pro pedagogickou praxe a přípravu na vstup do speciálněpedagogického terénu. Reflektivní psaní - přínos pro praxi, sebereflexe. Zpětná vazba. Supervize.
- Literatura
- povinná literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 978-80-210-5497-4. info
- neurčeno
- POKORNÝ, Jiří. Manuál tvořivé komunikace. 2. přeprac. a dopl. vyd. Brno: Cerm, 2004, 300 s. ISBN 8072043307. info
- Výukové metody
- seminář, diskuze, reflexe záznamů z praxe.
- Metody hodnocení
- zápočet za zpracování reflexe praxe dle pokynů vyučujících na začátku semestru, vložení úkolu do odevzdávárny předmětu, aktivní účast.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://www.ped.muni.cz/specped/
Informace o podmínkách praxí jednotlivých programů a specializací na http://www.ped.muni.cz/specped v sekci Již studuji. Informace k administraci praxe obdrží studující emailem před začátkem praxe. Pokyny k administraci jsou rovněž na webových stránkách katedry. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SP2982