PdF:SP2982 Reflektivní seminář 2 - Informace o předmětu
SP2982 Reflektivní seminář 2
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 bloky pro kombinované studium. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Petra Röderová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky - Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky - Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP2982/Kombi01: So 17. 9. 8:00–10:50 Virtuální místnost, So 17. 12. 16:00–18:50 Virtuální místnost, B. Bazalová, I. Bytešníková, L. Doležalová, P. Röderová, V. Vojtová, D. Zámečníková
SP2982/01: Út 8:00–9:50 učebna 52, kromě Út 25. 10., B. Bazalová, I. Bytešníková, L. Doležalová, P. Röderová, V. Vojtová, D. Zámečníková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je sdílení poznatků z praxe. Studentky a studenti reflektují aktuální zkušenosti ze speciálněpedagogického prostředí. Cílem předmětu je příprava na profesi, v předmětu bude diskutován vztah speciálněpedagogické praxe k ostatním společenskovědním oborům a možnosti využívání speciálněpedagogických poznatků v práci pedagoga.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student/ka schopen/schopna rozumět obsahu a terminologii pedagogického terénu; uplatnit principy sebereflexe v praxi.
- Osnova
- • Přístupy a podpora žáků se SVP.
- • Legislativní opatření.
- • Pedagogická podpora.
- • Speciálněpedagogický terén.
- • Příprava záznamových archů.
- • Administrativa na pracovišti.
- • Příprava na chronologické zaznamenávání údajů o práci s žáky.
- Literatura
- povinná literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 141 s. ISBN 978-80-210-5497-4. info
- neurčeno
- POKORNÝ, Jiří. Manuál tvořivé komunikace. 2. přeprac. a dopl. vyd. Brno: Cerm, 2004. 300 s. ISBN 8072043307. info
- Výukové metody
- seminář, diskuze, reflexe průběžných záznamů z praxe
- Metody hodnocení
- zápočet za zpracování průběžných záznamů z praxe
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://www.ped.muni.cz/specped/
Informace o podmínkách praxí na https://www.ped.muni.cz/specped/ - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/SP2982