PdF:SPTHID The Health Protection and Prom - Informace o předmětu
SPTHID The Health Protection and Promotion in Individuals with Disorders of Intellectual Development
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1 konzultace - 6 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Sochor, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ľubica Srnková (přednášející)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPTHID/Kombi01: Pá 23. 2. 14:00–15:50 učebna 2, Pá 10. 5. 15:00–16:50 učebna 10, P. Sochor, D. Zámečníková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 12/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the course is to prepare future teachers and to support individuals with disorders of Intellectual development. The course will present the factors influencing the quality of life of individuals with disorders of Intellectual development. The aim is to raise awareness of the importance of developing and promoting the health and healthy lifestyle of individuals with disorders of Intellectual development. Students will extend their knowledge on educating the target group of people, focusing on the development and support of health.
- Výstupy z učení
- At the end of the course, the student will be able to: Define the needs of individuals with disorders of Intellectual development; the importance of interdisciplinary cooperation. The student will focus on supporting individuals with disorders of Intellectual development in feeding and sleeping, health promotion, physical activities, sexual health, first aid and personal hygiene. Students will master the strategies for developing the target group.
- Osnova
- Feeding and sleeping issues and support strategies Tech innovation to promote health Physical activities and support strategies Sexual health and support strategies Covid-19 (contagious diseases) and support strategies First aid and emergency and support strategies Personal hygiene and support strategies
- Literatura
- doporučená literatura
- FRIEND, Marilyn Penovich a William D. BURSUCK. Including students with special needs : a practical guide for classroom teachers. Eighth edition. New York: Pearson, 2019, xxiv, 493. ISBN 9780134801674. info
- neurčeno
- BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 198 s. ISBN 978-80-210-8504-6. info
- Výukové metody
- Group discussions, cooperative learning, portfolio preparation, experiential activities, reading specific texts, creating a mental map, and presentation of examples of good practice.
- Metody hodnocení
- To be awarded credits, the student has to fulfil: the attendance; hand in assigned reading and reading tasks approved by a teacher; actively participate during lectures, activities and discussions; work on a team project and present it; to create a portfolio.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SPTHID