SZ9BP_CJN2 Cizí jazyk B - německý

Pedagogická fakulta
jaro 2003
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
Garance
PhDr. Marie Mészárosová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá
Předpoklady
Předmět Cizí jazyk B - německý učí studenty jazykové znalosti němčiny aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby. K získání zápočtu se vyzaduje aktivní účast na jazykových cvičeních a úspěsné napsání zápočtového testu. Pro slození zkousky se vyzadují dva zápočty z předmětu Cizí jazyk A a B. Ústní zkouskou z předmětu Cizí jazyk C se prověří odpovídající schopnosti četby odborného textu, jakoz i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzačních témat.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 28 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět Cizí jazyk B - německý upevňuje a prohlubuje znalosti německého jazyka ze střední školy. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby.
Osnova
  • Pozadavky ke zkousce z německého jazyka - témata ke zkousce Témata poslechových a čtených textů a ústního projevu: Arbeit und Freizeit, Familie und Menschliche Beziehungen, Kultur und Kunst, Reisen in Deutschland, Landschaft und Sport, Das Deutsche und Tschechische Schulsystem, Behinderte Menschen, Behinderte Kinder, Sonderpädagogik, Probleme der Zukunft, Nachhaltige Entwicklung Gramatická témata: minulé časy německých sloves, konjunktivy, pasivum větná stavba, typy vedlejsích vět, znaky odborného textu
Literatura
  • PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
  • HOPPNEROVÁ, Věra. Begleiter. Praha: Scientia, 1994, 225 s. ISBN 80-85827-74-3. info
Metody hodnocení
Typ výuky: jazykova cvičení
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2003/SZ9BP_CJN2