SZ2BD_HSP Hygiena školního prostředí

Pedagogická fakulta
jaro 2004
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc. (přednášející)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iveta Nováková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice hygieny a kvality školního prostředí. Dále pak schopnost posouzení základních mikroklimatických, akustických, světelných parametrů charakterizujících školní prostředí a jejich vlivu na efektivnost výukového procesu.
Osnova
  • Hygiena školního prostředí představuje soubor limitů základních parametrů, charakterizující pohodu žáka i učitele při výuce. Cílem předmětu je získání základních vědomostí o fyzikální problematice hygieny a kvality školního prostředí. Jde o to, aby student byl schopen objektivního posouzení základních mikroklimatických, akustických, světelných parametrů charakterizujících školní prostředí a jejich vlivu na efektivnost výukového procesu. Předmět umožní také praktické ukázky jak zjišťovat hodnoty dotčených parametrů a jak lze jednoduchými způsoby tyto parametry ovlivnit. 1. Parametry ovlivňující školní prostředí.2. Tepelná pohoda.3. Světelná pohoda.4. Akustika učeben. Vnější hluk5. Vlivy prostředí na vnímání a soustředěnost žáků.6. Posouzení hygieny školního prostředí ve vybraném objektu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005.