PdF:A2MK_DI2B Didaktika 2B - Informace o předmětu
A2MK_DI2B Didaktika 2B
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/0/24. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Předpoklady
- AJ2MP_DI2A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The last methodology course is focused on course design, cultural aspects of language teaching, evaluation of students and teaching materials.
- Osnova
- Course design. RVP and ŠVP. European language policy: Common European Framework of Reference.European Language Portfolio. Primary learners. Needs analysis. Learning styles and strategies. Cultural awareness, teaching culture. Teaching materials evaluation. Teaching conversation classes. Assessment and evaluation. Teaching English to children with specific learning difficulties. Computer corpora in language teaching.
- Literatura
- GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- TOMALIN, Barry a Susan STEMPLESKI. Cultural awareness. First published. Oxford: Oxford University Press, 1993, 160 stran. ISBN 0194371948. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
- European language portfolio : for learners aged 11 to 15 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. info
- CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance, active participation both in the seminars and in moodlinka, all assignements as set, course design - project
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1233
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/A2MK_DI2B