A2MK_DI2B Didaktika 2B

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2MK_DI2B/OS01: Pá 17. 2. 8:00–9:20 učebna 54, Pá 24. 2. 8:00–9:20 učebna 54, Pá 2. 3. 8:00–9:20 učebna 54, Pá 16. 3. 8:00–9:20 učebna 54, Pá 23. 3. 8:00–9:20 učebna 54, S. Hanušová
A2MK_DI2B/OS02: Pá 17. 2. 11:00–12:20 učebna 6, Pá 24. 2. 11:00–12:20 učebna 6, Pá 2. 3. 11:00–12:20 učebna 6, Pá 16. 3. 11:00–12:20 učebna 6, Pá 23. 3. 11:00–12:20 učebna 6, S. Hanušová
Předpoklady
A2MK_DI1A, A2MK_DI1B,A2MK_DI2A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). The aim of the course is to enable students to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
Osnova
  • 1. Introduction, course requirements, presentations 2. Grammar-Translation Method, Direct Method 3. Audio-Lingual Method. The role of mother tongue in foreign language teaching 4. TPR, Suggestopedia 5. Communicative approach, Task-based learning, CLIL 6. Lexical approach, Corpora in ELT + Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
Literatura
    povinná literatura
  • Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
  • LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
    doporučená literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
Výukové metody
Seminář, prezentace, skupinové diskuze.
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, seminar work presentation, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.