CH2BP_6W1B Projekt bakalářské práce z chemie 2

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/0/5. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (cvičící)
doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Pelcová
Předpoklady
CH2BP_5W1B Projekt bakalář. práce z chem.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tvorba bakalářské práce vychází zejména z poznatků získaných během studia bakalářského studijního programu. Hlavními oblastmi témat jsou obecná, anorganická, organická, fyzikální, analytická chemie a biochemie, může však být i charakteru interdisciplinárního, včetně oborově-didaktického. Významným faktorem při volbě tématu může být i praktická využitelnost zvoleného tématu (aplikovaná chemie, využití počítačů v chemii) nebo jeho společenský význam (environmentální problematika, chemie udržitelného rozvoje apod.), což může znásobit studentovo úsilí a zájem. Po formální stránce je bakalářskou práci možno zpracovávat jako teoretickou (literárně-kompilační doplněnou vlastními závěry), nebo experimentální (literární rešerše a její kritické zhodnocení, návrh experimentů, jejich realizace, získání a diskuse výsledků, zobecnění a závěry).
Osnova
  • V teoretické práci student prokazuje svoji schopnost pracovat s dostupnými informačními zdroji (zpracovat literární rešerši včetně jejího kritického zhodnocení a vyvození dalších teoretických závěrů). Tato forma je vhodná zejména pro studenty, kteří se snažili po celou dobu studia proniknout do dané problematiky hlouběji, než byly požadované nároky na složení zkoušek z daného oboru, tedy především pro studenty se sklonem k abstraktnímu myšlení a deduktivním postupům. V experimentální (empirické) práci student shromáždí vedle poznatků získaných studiem odborné literatury (literární rešerše) zejména empirické údaje dosažené vlastním výzkumem, které utřídí, analyzuje, syntetizuje a interpretuje. Tato forma je vlastní spíše pro prakticky zaměřené studenty se sklonem k induktivním postupům, tj. od konkrétních jevů k jejich zobecnění.
Literatura
  • Dle doporučení jednotlivých učitelů katedry chemie.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009.