SP4RC_SPDG Speciálně pedagogická diagnostika

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/16/0. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Pojetí speciálně pedagogické diagnostiky, její význam, členění podle věkových kategorií, zvláštnosti podle druhu postižení, průběh, podmínky, výsledky a využití pro praxi, požadavky na vlastnosti diagnostických metod, oblasti speviálně pedagogické diagnostiky podle zaměření, diagnostické situace Přehled nejpoužívanějších metod a diagnostických situací, oblasti speciálně pedagogické diagnostiky podle zaměření – rozumové oblasti a vědomosti, sociabilita a sociální oblast, diagnostika rodinného prostředí, motorika a grafomotorika, kresba, lateralita, sebeobsluha, verbální schopnosti, hra
Literatura
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a její využití v praxi speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 89 s. ISBN 8021015950. info
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi. In Vybrané okruhy a speciál. pedagog.diagnost.a využití v praxi. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, s. 1-89. ISBN 80-210-1595-0. info
Metody hodnocení
Typ výuky: konzultace
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.