PdF:ZS1MP_SPP2 Souvislá pedagogická praxe II - Informace o předmětu
ZS1MP_SPP2 Souvislá pedagogická praxe II
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/0/2. 2 týdny praxe. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Irena Bělohoubková (cvičící)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (cvičící)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Květoslava Matoušková, CSc. (cvičící)
PaedDr. Vojtěch Nováček, CSc. (cvičící)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem souvislé praxe je poskytnout studentům prostor, aby mohli uplatnit v praxi své teoretické znalosti, aby postupně v praxi zvládali metody práce přiměřené žákům mladšího školního věku a naučili se se žáky komunikovat. Během čtyř semestrů souvislé praxe půjde o důslednou integraci teoretické a praktické přípravy učitelů tak, aby byl vytvořen systém postupně gradujících kompetencí projektových, realizačních a reflexivních, tak, aby odborná i pedagogická příprava budoucího učitele byla co nejkomplexnější
- Osnova
- Stručný sylabus - Studenti hospitují u cvičného učitele a vedou pedagogickou dokumentaci stejně,jako tomu bylo v podzimním semestru při Souvislé pedagogické praxi I - Uskuteční minimálně 8 vlastních vyučovacích pokusů v předmětech Jelikož již prošli některými oborovými didaktikami, mohou přistoupit k náročnějším úkolům, jako je např. expozice nového učiva, zkoušení a hodnocení žáků. Mohou používat složitějších výukových postupů, jako je problémové vyučování, tvorba jednoduchých výukových projektů, uplatňování diferenciace a individualizace výuky apod. - Studenti budou opravovat sešity, chystat pomůcky pro výuku, vykonávat dozory o přestávkách a musí se účastnit veškerého dění ve škole, pokud bude probíhat v době jejich praxe (pedagogické porady, třídní schůzky apod.).
- Literatura
- FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
- FILOVÁ, Hana. Náměty pro činnost studenta učitelství - praktikanta. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1998, s. 7-20. ISBN 80-85931-56-7. info
- ŠVEC, Vlastimil, Hana FILOVÁ a Oldřich ŠIMONÍK. Praktikum didaktických dovedností. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 90 s. ISBN 8021013656. info
- Metody hodnocení
- Typ ukončení: zápočet
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/ZS1MP_SPP2