PdF:MS2RC_DMA2 Didaktika matematiky 2 - Informace o předmětu
MS2RC_DMA2 Didaktika matematiky 2
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/0/10. 10. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Růžena Blažková, CSc. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Matematika pro základní školy)
- ZSS Matematika pro střední školy (program PdF, C-CV)
- ZS1 Matematika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních dovedností k výuce algebraických témat v učivu matematiky 2. stupně ZŠ. Užívání algebraického jazyka, zobecňování, práce s proměnnou. Rovnice, nerovnice a jejich soustavy. Funkce, jejich využití. Rozvoj funkčního myšlení. Využití dalších témat, např. kombinatoriky, matematické statistiky, teorie pravděpodobnosti v tématech matematiky základní školy.
- Osnova
- Osnova (ve vyučovacím jazyce): Metodické a didaktické přístupy k výuce algebry na 2. stupni ZŠ. Postupné zavádění algebraického jazyka, práce s mnohočleny, lomenými algebraickými výrazy, respektování různých přístupů žáků k pochopení algebraických témat a k jejich rutinnému zvládnutí. Rovnice lineární, kvadratické. Nerovnice. Soustavy lineárních rovnic, různé možnosti jejich řešení. Slovní úlohy řešené rovnicemi. Schopnost studentů vytvářet metodické řady úloh ke zvládnutí učiva. Funkce lineární, nepřímá úměrnost, funkce kvadratická, funkce goniometrické. Aplikační úlohy, aktualizace učiva, využívání kvantitativních údajů z praktického života. Základní pojmy matematické statistiky. Využití experimentu při řešení kombinatorických úloh a úloh teorie pravděpodobnosti.
- Literatura
- VAŇUROVÁ, Milena a Růžena BLAŽKOVÁ. Didaktika matematiky 1 [online e-learningový kurz]. 2005. URL info
- LUHAN, Emanuel. Didaktika matematiky. 1. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 1990, 174 s. : i. ISBN 80-7040-036-6. info
- HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
- Metody hodnocení
- písemný test kolokvium
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/MS2RC_DMA2