OP3BP_DVDC Školní vzdělávací programy - cvičení

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Rozvrh
St 13:25–14:10 učebna 24
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/65, pouze zareg.: 0/65
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na problematiku tvorby škoních vzdělávacích programů. Cílem předmětu je prohloubení vědomostí a dovedností získaných v rámci předmětu "Školní vzdělávací programy- přednáška".
Osnova
  • Náplní předmětu"Školní vzdělávací programy-cvičení" jsou prezenace studentů k problematice tvorby školních vzdělávacích programů podle pokynů vyučujícího. Stručný sylabus: 1. Struktura a obsah RVP 2. Přípravná fáze před tvorbou ŠVP 3. Struktura ŠVP a postup tvorby 3.1 Úvodní identifikační údaje 3.2 Profil absolventa 3.3 Učební plán 3.4 Učební osnovy 3.5 Vzdělávací moduly 3.6 Personální a materiální podmínky 3.7 Spolupráce se sociálními partnery 4.Rozpracování a realizace klíčových kompetencí a průřezových témat 3.1 Klíčové kompetence 3.2 Průřezová témata 3.3 Metodika práce s průřezovými tématy
Literatura
  • ČADÍLEK, Miroslav a Pavel PECINA. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2008, 110 s. info
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Podmínky k udělení zápočtu: -Účast na cvičeních. Povoleny jsou max. dvě neúčasti -Vypracování a prezentace podkladů k tvorbě školního vzdělávacího programu podle pokynů vyučujícího. Literatura uvedena v informacích učitele.
Informace učitele
Metodika tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NUOV, 2005 Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha Odborné nakladatelství Verlag Dashofer. 2005 PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, 1997. Projekt Pilot- S – Tvorba ověřování ŠVP. Praha : MŠMT, 2005.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014.