DT3MK_PTSV Projektování a tvorba školních vzdělávacích programů

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/8. 8. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. Miroslav Čadílek (přednášející)
doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Předpoklady
Znalost obsahu Rámcového vzdělávacího programu, základů pedagogicko psychologických disciplín a oborových didaktik
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Aplikovat rámcový vzdělávací program a jeho rozpracování do školních vzdělávacích programů. Přenášet celkové změny v pojetí a stylu práce školy a každého pedagoga do programu. Uplatňovat při tvorbě programu týmovou práci pedagogického sboru, která klade nové nároky na výkon pedagogického povolání a ovlivní práci managementu školy i jednotlivých vyučujících.
Osnova
  • 1. Struktura a obsah RVP 2. Přípravná fáze před tvorbou ŠVP 3. Struktura ŠVP a postup tvorby 3.1 Úvodní identifikační údaje 3.2 Profil absolventa 3.3 Učební plán 3.4 Učební osnovy 3.5 Vzdělávací moduly 3.6 Personální a materiální podmínky 3.7 Spolupráce se sociálními partnery 4.Rozpracování a realizace klíčových kompetencí a průřezových témat 3.1 Klíčové kompetence 3.2 Průřezová témata 3.3 Metodika práce s průřezovými tématy
Literatura
  • ČADÍLEK, Miroslav a Pavel PECINA. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2008, 110 s. info
  • viz Informace učitele
Výukové metody
Konzultace,teoretická příprava, semináře, cvičení,samostatná práce.
Metody hodnocení
Zápočet na základě odevzdaných seminárních prací zaměřených na přípravu ŠVP
Informace učitele
Metodika tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NUOV, 2005 Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha Odborné nakladatelství Verlag Dashofer. 2005 Doporučená: PRŮCHA, J. Moderní pedagogika . Praha, 1997. Projekt PilotS – Tvorba ověřování ŠVP. Praha : MŠMT, 2005. Studijní opory: IS MU: http://boss.ped.muni.cz/obchodsluzby/
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014.