MSPD_BP Bakalářská práce

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubit a dále rozšířit vědomosti a dovednosti získané v průběhu studia, schopnost využívat poznatky a metody při řešení konkrétního problému. Individuálně vedené konzultace jsou zaměřené na řešení praktických problémů při zpracovávání samostatného tvůrčího díla, které má prokázat schopnost autora řešit komplexní pedagogický problém. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit a postupy při zpracování odborné práce; předkládat odůvodněná stanoviska na základě nově získaných poznatků; argumentovat při výběru metod pro realizaci výzkumu; vytvořit komparaci odborné literatury; interpretovat získané vědomosti;
Osnova
  • Obsahová náplň semináře k bakalářské práci: Vytvoření projektu bakalářské práce: význam řešené problematiky, cíl práce, předmět práce, stručný popis obsahu, zdrojů a metod a důvody, které autora k volbě tématu vedly, časový projekt. Zpracování teoretických východisek obsahující zejména rešerši literatury s přehledem dosavadních poznatků o řešeném problému, stanovisko autora BP k uváděným teoriím a zdůvodnění vlastního postoje a názorů autora BP. Zhodnocení splnění cíle práce, shrnutí nejdůležitějších poznatků práce. Příprava obhajoby. Diskuse o dalším využití získaných poznatků.
Literatura
  • SPOUSTA, V. et al. Vádemékum autora odborné a vědecké literatury. Brno : PdF MU, 2000. ISBN 80-210-2387-2
  • http://www.ped.muni.cz/wstud/download/DPaBP.rtf.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC,V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: 2004. ISBN 80-7315-078-6
  • MAŇÁK, J. aj. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno : PdF MU, 1994. ISBN 80-210-1031-2
Výukové metody
Individuální konzultace, domácí úkoly
Metody hodnocení
Typ ukončení: odevzdání bakalářské práce, zápočet
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/MSPD_BP