OP3BK_DON2 Obchodní nauka 2 - O

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/15. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Marek Záboj, Ph.D. (přednášející)
doc. JUDr. Ing. Oldřich Tvrdoň, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 180 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/180, pouze zareg.: 0/180
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu Obchodní nauka je osvojení ucelených vědeckých poznatků o významu, funkcích a klasifikaci obchodu ve všech hlavních souvislostech. Dále si studenti osvojí poznatky z oblasti tvorby maloobchodních cen, významu a použití slev, podstaty platebního styku, činnosti jednotlivých obchodních kategorií a retailing. Nedílnou součástí učebního materiálu bude objasnění současných trendů v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti, jakož i možností jejich snižování či eliminace. V závěrečné části budou popsány základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
Osnova
  • -Význam, funkce a klasifikace obchodu. - Tvorba maloobchodních cen, význam a použití slev, podstata platebního styku. -Současnétrendy v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti. -Základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
Literatura
  • VAŠKO, Josef. Obchodní nauka. Vyd. 1. V Praze: Česká zemědělská univerzita, 1997, 233 s. ISBN 80-213-0338-7. info
Výukové metody
Přednáška,konzultace, diskuse, samostatnápráce studentů.
Metody hodnocení
Případová studie na téma Nákupní prostředí v maloobchodě. Kontrola písemně zpracovaných prací jednotlivě nebo ve dvojicích.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
směr obchodu a služeb.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015.