SP4BK_ZSP2 Základy speciální pedagogiky 2 logopedie

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/12. 12 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Mgr. Pavla Sychrová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po úspěšném absolvování tohoto předmětu student bude -ovládat základní terminologii vztahující se k oboru logopedie -osvojí si poznatky k etiologii a symptomatologii jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti -bude se orientovat v systému péče o osoby s narušenou komunikační schopností.
Osnova
  • Logopedie – předmět základní úkoly, postavení v systému věd. Komunikace, komunikační proces Narušená komunikační schopnost – vymezení, klasifikace. Kategorie narušené komunikační schopnosti – vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika a terapie. Organizace logopedické intervence – logoped, logopedický asistent. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
Literatura
  • VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie I. druhé. Brno: Paido, 2000, 94 s. ISBN 80-85931-88-5. info
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie II a III. In Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998, 101 s. ISBN 80-85931-62-1. info
Výukové metody
Seminář, diskuse
Metody hodnocení
Písemný test – k absolvování předmětu je třeba uspět ze 70%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.