ZS1BP_DIT2 Informační technologie 2

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící)
Mgr. Alena Hyprová (cvičící)
Garance
Ing. Gabriela Štěpánová
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_DIT2/01: St 7:55–9:35 učebna 28, A. Hyprová
ZS1BP_DIT2/02: St 9:45–11:25 učebna 28, A. Hyprová
Předpoklady
ZS1BP_DIT1 Informační technologie 1
úspěšné absolvování kurzu Informační technologie 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 140 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/140, pouze zareg.: 0/140, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/140
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student po úspěšném absolvování předmětu Informační technologie 2 Dokáže vytvořit vlastní výukový kurz v systému LMS Moodle;
Ovládá zásady tvorby distančních opor;
Je schopen vytvořit náplň kurzu podle zásad tvorby distančních opor;
Umí prakticky vytvořit výukovou prezentaci;
Zná možnosti a nástroje interaktivní tabule a přídavných zařízení (hlasovací zařízení);
Dokáže vytvořit výukovou hodinu na interaktivní tabuli s využitím dostupných nástrojů;
Při tvorbě výukových materiálů používá vlastní upravené multimediální materiály.
Osnova
  • Zásady tvorby distančních studijních opor.
  • Autorské prostředí LMS Moodle, vytváření testů a ovládání dalších nástrojů Moodlu.
  • Tvorba výukových prezentací dle zásad tvorby distančních studijních opor.
  • Práce s interaktivní tabulí a vytváření výukových hodin pro interaktivní tabule.
  • Využívání elektronických hlasovacích zařízení.
Literatura
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
Výukové metody
praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání
Metody hodnocení
V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie. Dále znalosti potvrdí ve dvou průběžných testech.
Informace učitele
http://wrack.ped.muni.cz/vyuka_moodle
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.