ARTKC_KNZp Konzultace závěrečné práce

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/0/36. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Otto Čačka (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Otto Čačka
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Otto Čačka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět je určen výhradně účastníkům CŽV! Není nabízen ostatním oborům a nebude udělována výjimka.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Každý vyučující který vede závěrečnou práci provádí se studenty celý poslední semestr pravidelné konzultace podle osobní dohody
Osnova
  • Práce má sledovat následující osnovu: TEORETICKÁ ČÁST Obecná teoretická fakta k danému tématu Speciální teoretické údaje vztahující se k práci VLASTNÍ VÝZKUM Cíl výzkumu (formování hypotéz). Plán výzkumu (kde, s kým a kdy bude výzkum prováděn). Výzkumný nástroj (podrobný popis použité metodiky). Charakteristika výběru zkoumaných osob (data charakterizující zkoumanou skupinu - věk, pohlaví, rodinná anamnéza, diagnóza a další údaje bez uvedení jmen). Průběh výzkumu (podrobný popis průběhu realizace se všemi potřebnými daty pro případné ověření výsledků). Statistické zpracování (přehledně popsaná data v tabulkách či grafech). Interpretace výsledků (verbální zhodnocení dat a vyvození dílčích závěrů). Diskuse (další úvahy sloužící jako východisko pro další budoucí rozšíření výzkumu). Závěr (jednoznačné zhodnocení zjištěných výsledků ve vztahu k výchozí hypotéze). Souhrn (stručný popis průběhu a výsledků celého výzkumu k rychlé orientaci). Použitá studijní literatura. Přílohy.
Literatura
  • ČAČKA, Otto. Vývojové priority výchovy a duševní zdraví. In Učitelé a zdraví. Brno: Pavel Křepela, 2003, 10 s. ISBN 80-86669-02-5. info
  • ČAČKA, Otto. Psychologie vrstev duševního dění osobnosti a jejich autodiagnostika. Vyd. 3., opr. Brno: Doplněk, 2002, 382 s. ISBN 8072391070. info
  • ČAČKA, Otto. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace. první. Brno: DOPLNĚK, 2000, 377 s. ISBN 80-7239-060-0. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Imaginace jako dynamizmus našeho bytí. In ČACKA, Otto. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. 1. vyd. Brno: Nakladatelství Doplněk, 1999, s. 318-338. ISBN 80-7239-034-1. info
  • ČAČKA, Otto. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. 1. vyd. Brno: Doplněk, 1999, 366 s. ISBN 80-7239-034-1. info
  • SPOUSTA, Vladimír, Bohumír BLÍŽKOVSKÝ, Stanislava KUČEROVÁ, Milan PŘADKA, Otto ČAČKA, Milan GALVAS, Evžen ŘEHULKA, Stanislav STŘELEC, Ivan ŠMAHEL, Pavel PÁCL a Jaroslav ŘEZÁČ. Teoretické základy výchovy ve volném čase. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 183 s. ISBN 80-210-1007-X. info
Výukové metody
teoretická příprava
Metody hodnocení
závěrečný (skupinový) projekt
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, podzim 2011, jaro 2012.