PdF:MSBK_LLM7 Literatura 7 - Informace o předmětu
MSBK_LLM7 Literatura 7
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/0/8. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová - Předpoklady
- MSBK_LLM5 Literatura 5
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Student si v předmětu osvojuje možnosti širších, zejména reprodukčních a tvořivých aktivit při práci s literárním textem. Po absolvování předmětu je student schopen adekvátního uplatňování tvořivých činností při práci s dětmi v mateřské škole, plánovat náplň a realizaci dlouhodobějších literárněvýchovných a šířeji kulturních aktivit při práci s dětmi předškolního věku.
- Osnova
- 1. Reprodukční, tvořivé a herní činnosti při práci s literaturou v mateřské škole. 2. Literárněvýchovné projekty. 3. Dítě jako filmový a televizní divák, dítě a divadlo. 4. Dětské časopisy a jejich využití v mateřské škole. 5. Regionální prvky v literárněvýchovném působení.
- Literatura
- TOMAN, Jaroslav. Didaktika čtení a primární literární výchovy. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, 116 s. ISBN 9788073940386. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006, 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0. info
- BERÁNKOVÁ, Eva. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2002, 106 stran. ISBN 8072381822. info
- Predškolská a elementárna pedagogika. Edited by Zuzana Kolláriková - Branislav Pupala. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 455 s. ISBN 80-7178-585-7. info
- VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 2., rozš. Praha: Agentura Strom, 1998, 279 s. ISBN 80-86106-02-0. info
- MIŠURCOVÁ, Věra a Marie SEVEROVÁ. Děti, hry a umění. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 1997, 195 s. ISBN 80-85866-18-8. info
- ŘÍČAN, Pavel a Drahomíra PITHARTOVÁ. Krotíme obrazovku :jak vést děti k rozumnému užívání médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 62 s. ISBN 80-7178-084-7. info
- BLAŽEK, Bohuslav. Tváří v tvář obrazovce. Illustrated by Kryštof Blažek. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995, 199 s. ISBN 80-85850-11-7. info
- HOUŠKA, Tomáš. Škola je hra. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Tomáš Houška, 1993, 259 s. ISBN 80-900704-9-3. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, praktické aktivity, diskuse.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavek k ukončení předmětu a hodnocení: vytvoření metodického materiálu - propracovaného integrovaného výukového bloku (literárně-kulturního projektu menšího rozsahu) využívajícího literární text (texty) k literárněvýchovným i širším výchovným a vzdělávacím cílům v rámci příslušných vzdělávacích oblastí.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Didaktika literární výchovy.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/MSBK_LLM7