SC4BK_CJAJ Angličtina pro sociální pedagogy

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
14 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník)
Garance
Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SC4BK_CJAJ/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Kollárová
SC4BK_CJAJ/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Vacek
Předpoklady
CJV_AJA2k Vstupní test A2 - AJ || CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
The English course for intermediate students who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc., who can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V povinně-volitelném předmětu Angličtina pro sociální pedagogy si student upevní dosažené jazykové znalosti ze středni školy (předpokládá se složená maturitní zkouška z angličtiny) a seznámí se s vybranými akademickými dovednostmi v AJ (ústní prezentace, diskuse, argumentace, shrnutí a výběr klíčových informací aj). K získání zápočtu je vyžadována aktivní účast na jazykových cvičeních, ústní a písemné prezentace a úspěšné složeni pisemného testu na urovni B1 (70% úspěšnost) na konci semestru.
Osnova
  • SC4BK_CJAJ Angličtina pro sociální pedagogy Lecturers: Mgr. Jana Kollárová (kollarova@ped.muni.cz), PhDr Jiří Vacek (vacek@ped.muni.cz) Consultation 1 Course instructions and requirements. Resources. E-learning materials. Credit requirements. HOMEWORK 1 1) Reading comprehension sheet: “New ideas for improving education systems” - instructions 2) TEXT – “SCHOOL EDUCATION” – reading Grammar – present and past tenses revision Consultation 2 School Education in the Czech Republic compared with the U.K. and U.S. systems. (In-class discussion based on experience. Making a statement, arguing the point) Writing CV. Filling-in a form. HOMEWORK 2 Write a Letter of Application (reply to an advertisement). Attach your CV. Grammar - Present Perfect Tense revision. Consultation 3 My Work, My Course of Studies. Letter of Application. CV (Opinion exchange. Job interview tips) HOMEWORK 3 PRESENTATION: ‘My Work and My Study’ (including social work web resources) (Current employment; basic information on Masaryk University Faculty of Education, courses description, opinion, etc.) Consultation 4 21st century problems - environment, drug abuse, wars, terrorism, etc. Focus on social problems. Social work texts based on the web resources (Research carried out by the student) PRESENTATIONS – ‘My Work and My Study’ Consultation 5 1) PRESENTATIONS – ‘My Work and My Study’ 2) FINAL TEST (Vocabulary and grammar revision. Composition – expressing opinion) Credit requirements: 1) Active participation in the lessons. 2) Home assignments submitted in due time. 3) In-class Presentations (50% of the final grade). 4) The end-of-the-term test (50% of the final grade) based on a special task (70% pass). The student who has not completed continuous assessments during the particular semester cannot be credited. (Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže získat kredity, ani zápočet)
Literatura
    doporučená literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
Výukové metody
reading, grammar and vocabulary practice, class discussions, presentations
Metody hodnocení
Level B1 English Course Practical language course. E-learning assignments. Oral presentations. End-of-semester test (70% pass limit). Praktická cvičení pro mírně pokročilé studenty, kteří mají složenou maturitní zkoušku z angličtiny. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústni prezentace, písemné úkoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže získat kredity, ani zápočet!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Praktická cvičení pro středně pokročilé studenty, kteří mají složenou maturitní zkoušku z angličtiny. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústni prezentace, písemné úkoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže získat kredity, ani zápočet!
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude zapsán po udělení zápočtu za Vstupní test CJV_AJA2k, který si student zapíše v podzimním semestru, test na úrovni B1 složí v lednu, a předmět absolvuje v jarním semestru. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.