SP4BK_CJAJ Angličtina pro speciální pedagogy

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/15. 15h / semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Garance
Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP4BK_CJAJ/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Mlýnková
SP4BK_CJAJ/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Dvořáková
SP4BK_CJAJ/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. G. Hublová
SP4BK_CJAJ/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Chocholatá
Předpoklady
CJV_AJA2k Vstupní test A2 - AJ || CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
The English course for intermediate students who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, etc., who can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. This course is focused on developing of specialised vocabulary connected to the field of study, i.e. Special Needs Education. Level B1 course.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V rámci povinně-volitelného předmětu English as a Foreign Language si student upevní dosažené jazykové znalosti na úrovni B1 a bude rozvíjet některé akademické dovednosti v anglickém jazyce (ústní prezentace, diskuse, argumentace, aj). K získání zápočtu je vyžadována: 1) aktivní účast na konzultacích (1 absence povolena), 2) pečlivá jazyková příprava na každou konzultaci, 3) ústní prezentace, 4) úspešné složení písemného testu na úrovni B1 (70% uspešnost) na konci semestru.
Osnova
  • SP4BK_CJA1 English as a Foreign Language Consultation 1: Introduction to Special Needs Terminology. Education of Students with Hearing Impairment. Consultation 2: Education of Students with Visual Impairment. Education of Students with Speech Disorders. Consultation 3: Education of Students with Intellectual Disabilities. Education of Students with Physical Impairment. Consultation 4: Inclusion, Integration. Education of Students with Specific Learning Difficulties. Consultation 5: Presentations Grammar: Revision of tenses (present simple x continuous, past simple x continuous, present perfect simple x continuous, expressing of future), revision of modal verbs, passive, reported speech
Literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
  • BEAUMONT, Digby a Colin GRANGER. The Heinemann English grammar. Edited by Ken Singleton. Oxford: Heinemann, 1998, vi, 352. ISBN 0435292196. info
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
  • Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
Výukové metody
Activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, presentations etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1)Active participation in the consultations (1 absence is admitted), 2) Careful preparation for each consultation, 3) Oral presentation, 4)The end-of-the-term test (70% passmark).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude zapsán po udělení zápočtu za Vstupní test CJV_AJA2k, který si student zapíše v podzimním semestru, test na úrovni B1 složí v lednu, a předmět absolvuje v jarním semestru. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2022.