HV7BP_ISA1 Intonace a sluchová analýza 1

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Michal Vajda (cvičící)
Garance
MgA. Michal Vajda
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MgA. Michal Vajda
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
HV7BP_ISA1/01: St 15:15–16:00 učebna 43, M. Vajda
HV7BP_ISA1/02: Po 13:25–14:10 učebna 43, M. Vajda
Předpoklady
Bezpečné ovládání hry na klavír (housle), zpěv a intonace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zvládnutí těchto disciplín: - Zpěv stupnic nahoru i dolů (Dur, Moll - aiolská, harmonická, melodická, melodická nahoru aiolská dolů). - Zpěv akordů (Dur - 135,1358, 6, 6/4; Moll - 135,1358, 6, 6/4; TM7 nahoru a dolů). - Zpěv opěrných písní Tonální metody písňové a Intervalové nápěvkové metody (viz studijní notové materiály v ISu) zpaměti. - Zpěv a doprovod oněch písní s klavírním doprovodem (housle). - Schopnost rozpoznat jednotlivé stupně Dur a Moll v notovém zápisu. - Zpěv volných nástupů jednotlivých stupňů řady Dur a Moll. - Zpěv dvojhlasých písní (viz studijní notové materiály v ISu), student ovládá všechny hlasy a předvede je se spolužákem. - Schopnost předvést rytmická cvičení (viz studijní notové materiály v ISu) na zpěvné hlásky a to do předem stanovených metronomických temp. - Zpěv (Intonační cvičení I. - L. Daniel) 1 - 6,11 - 16. Literatura: - Kofroň, J: Kofroň: Učebnice intonace a rytmu. - Daniel, L: Tonální metoda písňová. - Daniel, L: Intonační cvičení I. - Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus
Osnova
  • Cílem předmětu je zvládnutí těchto disciplín: - Zpěv stupnic nahoru i dolů (Dur, Moll - aiolská, harmonická, melodická, melodická nahoru aiolská dolů). - Zpěv akordů (Dur - 135,1358, 6, 6/4; Moll - 135,1358, 6, 6/4; TM7 nahoru a dolů). - Zpěv opěrných písní Tonální metody písňové a Intervalové nápěvkové metody (viz studijní notové materiály v ISu) zpaměti. - Zpěv a doprovod oněch písní s klavírním doprovodem (housle). - Schopnost rozpoznat jednotlivé stupně Dur a Moll v notovém zápisu. - Zpěv volných nástupů jednotlivých stupňů řady Dur a Moll. - Zpěv dvojhlasých písní (viz studijní notové materiály v ISu), student ovládá všechny hlasy a předvede je se spolužákem. - Schopnost předvést rytmická cvičení (viz studijní notové materiály v ISu) na zpěvné hlásky a to do předem stanovených metronomických temp. - Zpěv (Intonační cvičení I. - L. Daniel) 1 - 6,11 - 16. Literatura: - Kofroň, J: Kofroň: Učebnice intonace a rytmu. - Daniel, L: Tonální metoda písňová. - Daniel, L: Intonační cvičení I. - Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus
Literatura
  • KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. Praha: Supraphon. 204 s. ISBN 8070582464. 1990. info
  • KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. Páté, nezměněné vydán. Praha: Supraphon. 204 stran. 1985. info
  • DOLEŽIL, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha: Editio Supraphon, 1979. info
  • KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. 2. vyd. Praha: Supraphon. 204 s. 1974. info
  • KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. 1. vyd. Praha: Editio Supraphon. 204 s. 1967. info
  • LÝSEK, František. Vokální intonace : nápěvková metoda. 2. vyd. Praha: Supraphon. 155 s. 1967. info
  • LÝSEK, František. Vokální intonace a rytmus : methoda nápěvkové intonace. 1. vyd. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění. 149 s. 1957. info
  • LÝSEK, František. Vokální intonace a rytmus. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 182 s. 1955. info
Výukové metody
Individuální přezkoušení hudebních dovedností u klavíru
Metody hodnocení
Praktický zkouška. K udělení zkoušky je student povinnen splnit min. 70% docházku ve výuce. U zkoušky se předpokládá zvládnutí těchto disciplín: - Zpěv stupnic nahoru i dolů (Dur, Moll - aiolská, harmonická, melodická, melodická nahoru aiolská dolů). - Zpěv akordů (Dur - 135,1358, 6, 6/4; Moll - 135,1358, 6, 6/4; TM7 nahoru a dolů). - Zpěv opěrných písní Tonální metody písňové a Intervalové nápěvkové metody (viz studijní notové materiály v ISu) zpaměti. - Zpěv a doprovod oněch písní s klavírním doprovodem (housle). - Schopnost rozpoznat jednotlivé stupně Dur a Moll v notovém zápisu. - Zpěv volných nástupů jednotlivých stupňů řady Dur a Moll. - Zpěv dvojhlasých písní (viz studijní notové materiály v ISu), student ovládá všechny hlasy a předvede je se spolužákem. - Schopnost předvést rytmická cvičení (viz studijní notové materiály v ISu) na zpěvné hlásky a to do předem stanovených metronomických temp. - Zpěv (Intonační cvičení I. - L. Daniel) 1 - 6,11 - 16. Literatura: - Kofroň, J: Kofroň: Učebnice intonace a rytmu. - Daniel, L: Tonální metoda písňová. - Daniel, L: Intonační cvičení I. - Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.