OP3BP_DON2 Obchodní nauka 2 - O

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Pavla Dvořáková (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Út 7:55–9:35 učebna 34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu Obchodní nauka je poskytnout posluchačům ucelené vědecké poznatky o významu, funkcích a klasifikaci obchodu ve všech hlavních souvislostech. Dále bude vysvětlena tvorba maloobchodních cen, význam a použití slev, podstata platebního styku, činnosti jednotlivých obchodních kategorií a retailing. Nedílnou součástí učebního materiálu bude objasnění současných trendů; v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti, jakož i možností jejich snižování či eliminace. V závěrečné části budou popsány základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
Osnova
  • - Úvod do problematiky
  • - Funkce a klasifikace obchodu
  • - Tvorba maoobchodních cen.
  • - Význam a použití slev, podstata platebního styku
  • -Trendy v obchodní činnosti
  • - Základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
Literatura
  • BURSTINER, Irving. Základy maloobchodního podnikání. Translated by Lidmila Janečková. 2. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994, 880 s. ISBN 80-85605-55-4. info
Výukové metody
Přednáška, samostatná práce studentů.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou. Požadavky ke zkoušce: Případová studie na téma Nákupní prostředí v maloobchodě. Kontrola písemně zpracovaných prací jednotlivě nebo ve dvojicích.
Informace učitele
Další literatura: Cox, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu, MANAGEMENT PRESS, Praha, 1995
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
směr obchodu a služeb.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015.