PdF:MSBK_HSL Hra v životě dítěte 4 - Informace o předmětu
MSBK_HSL Hra v životě dítěte 4 (hra s loutkou)
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBK_HSL/OS01: Pá 22. 2. 13:55–17:25 učebna 19, Pá 26. 4. 13:55–17:25 učebna 19, V. Rodová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je připravit budoucí pedagogy MŠ pro komunikaci s dítětem, kdy pomocí loutky mohou řešit či hledat řešení různých situací a většinou rychleji navázat vztah s dítětem. Pomocí etud s loutkou a předměty je kladen důraz na rozvoj obrazotvornosti, nápaditosti, slovní zásoby, na odbourávání strachu, na rozvoj komunikace apod. Po absolvování předmětu bude student umět rozlišit druhy loutek, využít loutku při řešení problémových situací, pracovat – oživovat předměty, připravit scénář pro loutkové divadlo, zhodnotit význam loutky při rozvoji obrazotvornosti, fantazie a řešení problémů.
- Osnova
- Hra – hravost Metafora Loutka Hra s loutkou Předmět - věc a pozorování jejich znaků Oživení předmětu – co nám o sobě vypovídá Řeč a jednání předmětu Improvizace s předměty a loutkou Scénář pro loutkové divadlo Působení loutkového divadla na dítě
- Literatura
- povinná literatura
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Praha : DiFa AMU, 1996. ISBN 80-85883-13-9
- RICHTER, L. Od předmětu k loutce, od loutky k divadlu. Praha : IPOS-ARTAMA, 1997. ISBN 80-7068-097-0
- doporučená literatura
- DVOŘÁK, J. V. Herectví s loutkou. Praha : IPOS-ARTAMA, 1997. ISBN 80-7068-069-5
- HOŘÍNEK, Zdeněk. Úvod do praktické dramaturgie. 1. vyd. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1980, 89 s. info
- Výukové metody
- Seminář, zápočet, teoretická příprava, přímá práce s loutkou, se zástupnou rekvizitou, s předmětem, metoda oživování, komunikace skrze loutku, vodění loutky, ozvučení loutky, metody DV
- Metody hodnocení
- samostatný výstup s loutkou, napsání scénáře, excerpt odborné publikace
- Informace učitele
- MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her, cvičení a improvizací. Praha : Artama, 1993. ISBN 80-7068-041-5 BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha : Gema, 1990. ULRYCHOVÁ, I.; TAUBENHANSLOVÁ, K. Čteme si a hrajeme si 1, 2, 3. Praha : Pansofia, 1994. ISBN 80-85804-38-7. RICHTER, L. Od předmětu k loutce, od loutky k divadlu. Praha : IPOS-ARTAMA, 1997. ISBN 80-7068-097-0 MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Praha : DiFa AMU, 1996. ISBN 80-85883-13-9 DVOŘÁK, J. V. Herectví s loutkou. Praha : IPOS-ARTAMA, 1997. ISBN 80-7068-069-5 MACHKOVÁ, E.a kol. Malý průvodce DV v MŠ. Praha: ARTAMA, 1992. ISBN 80-7068-047-4.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/MSBK_HSL