SPLBK_LIN2 Specializace: Logopedická intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností 2

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 10 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 15. 3. 7:30–14:40 učebna 60, Pá 26. 4. 7:30–14:40 učebna 60, Pá 17. 5. 7:30–14:40 učebna 60
Předpoklady
SPLBK_LIN1 Specializace log. inter. 1
absolvování předmětu SPLBK_LIN1: Specializace:Logopedická intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností 1, podmínkou je správná artikulace všech hlásek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student na konci kurzu bude zvládat problematiku: logopedické intervence; cíle terapie narušené komunikační schopnosti; metody,techniky a strategie logopedické terapie; principy logopedické terapie, formy a druhy logopedické terapie; terapie narušeného vývoje řeči, logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči, využívané terapeutické postupy při terapii narušeného vývoje řeči, terapie vývojové dysfázie.
Osnova
  • Logopedická intervence: logopedické terapie, cíle, metody,techniky,strategie logopedické terapie, principy logopedické terapie, formy a druhy logopedické terapie, pomůcky a materiály, využívané při logopedické terapii. Terapie narušeného vývoje řeči. Logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči. Terapeutické postupy při terapii narušeného vývoje řeči. Terapie vývojové dysfázie.
Literatura
  • LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
  • LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 386 s. ISBN 8071789615. info
  • LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
  • Raná péče u dětí se zdravotním postižením : kapitoly 9, 10, 11, 12, 13. Edited by Anna Berná, Translated by Rudolf Volejník. [Praha]: Středisko rané péče, 1997, 117 s. info
  • Vývinová dysfázia :špecificky narušený vývin reči. Edited by Marína Mikulajová - Iris Rafajdusová. 1. vyd. Bratislava: Marína Mikulajová a Iris Rafajusová, 1993, 288 s. ISBN 80-900445-0-6. info
  • BOČKOVÁ, Barbora. Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s. 67-77, 10 s. ISBN 978-80-7315-150-8. info
  • BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 200 s. ISBN 9788021044548. info
Výukové metody
konzultace, diskuse ve studijním ročníku
Metody hodnocení
závěrečný písemný test (25 otázek, podmínkou úspěšného zvládnutí je 20 správných odpovědí);ústní zkouška
Informace učitele
POdmínkou ukončení předmětu je správná artikulace všech hlásek
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020.