AJ1RC_DI1B Didaktika 1B

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/0/24. konzultace. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ1RC_DI1B/OS01: Pá 21. 2. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 28. 2. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 14. 3. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 21. 3. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 28. 3. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 4. 4. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 11. 4. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 18. 4. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 25. 4. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 2. 5. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 16. 5. 14:50–16:30 učebna 12, Pá 23. 5. 14:50–16:30 učebna 12, I. Hrozková
Předpoklady
Didaktika 1A passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will understand the problematics of modern basic school English teachers and their methods in teaching vocabulary, pronunciation and grammar. They will be able to apply creativity motivation and interest.
Osnova
  • 1 Teaching writing 2 Teaching speaking 3 Reaching vocabulary 4 Teaching grammar 5 Teaching pronunciation 6 Storytelling 7 Songs and their role in TEYL 9 Drama activities 11 Teaching culture
Literatura
    povinná literatura
  • PINTER, Annamaria. Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press, 2006, xii, 180. ISBN 0194422070. info
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
    doporučená literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993. 182 s. ISBN 0-19-437195-6.
    neurčeno
  • CAMERON, Lynne. Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, xvi, 258. ISBN 0521774349. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
Výukové metody
seminar, microteaching, practical examples, Portfolio, observations, teaching.
Metody hodnocení
active participation in seminars, interview with portfolios, discussions based on assigned readings, microteaching The colloquy will focus on the topics discusssed in seminars and assigned readings.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2016, jaro 2018.