AJ1RC_DI1B Didaktika 1B

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0/24. konzultace. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ1RC_DI1B/OS01: Pá 26. 2. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 4. 3. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 11. 3. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 18. 3. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 1. 4. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 8. 4. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 15. 4. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 22. 4. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 29. 4. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 6. 5. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 13. 5. 13:55–15:35 učebna 10, Pá 20. 5. 13:55–15:35 učebna 10, I. Hrozková
Předpoklady
Didaktika 1A passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will understand the problematics of modern basic school English teachers and their methods in teaching vocabulary, pronunciation and grammar. They will be able to apply creativity motivation and interest.
Osnova
  • 1 Maintaining learner interest and motivation
  • 2 Teaching listening
  • 3 Teaching speaking
  • 4 Teaching reading
  • 5 Teaching writing
  • 6 Teaching pronunciation
  • 7 Teaching vocabulary
  • Teaching grammar to YL
Literatura
  • READ, Carol. 500 activities for the primary classroom. First published. Oxford: Macmillan Education, 2007, 320 s. ISBN 9781405099073. info
  • PINTER, Annamaria. Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press, 2006, xii, 180. ISBN 0194422070. info
  • CAMERON, Lynne. Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, xvi, 258. ISBN 0521774349. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
seminar, microteaching, practical examples, Portfolio, observations, teaching.
Metody hodnocení
1 Active participation in seminars. 2 Portfolio and oral interviews. 3 Contributions to the moodlinka fora. 4 Two reflective letters. Type of completion: seminar
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2018.