AJ2MP_DI1B Didaktika 1B

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MP_DI1B/01: Út 13:00–14:40 učebna 58, N. Vojtková
Předpoklady
Successful passing of Didactics 1A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course the participants will be able to modify different approaches when teaching grammar, vocabulary or pronunciation. They will handle various ways of errors and mistakes correction and will be able to manage the class. They will connect the didactics content to the ongoing teaching practice and document it in their portfolios.
Osnova
  • Teaching materials, evaluation, adaptation, creation
  • Teaching vocabulary, presentation
  • Teaching vocabulary, practice, recycling, testing
  • Teaching grammar, presentation techniques
  • Practising grammar
  • Testing and revision
  • Teaching pronunciation, sounds, stress, intonation
  • Pronunciation, features of connected speech
  • Mistakes and errors, classification
  • Mistakes and errors, correction
  • Teacher´s professional development
  • Portfolio discussion
Literatura
    povinná literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
    neurčeno
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. Teaching and Learning Grammar. 6. vyd. London: Longman, 1991, 71 s. ISBN 0-582-74623-X. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Microteaching and presentations of new teaching materials
Metody hodnocení
1. Active participation in the sessions, compulsory reading tasks ready for the discussion 50 pts.
2. Facilitation (microteaching, group formation or material presentation) 10 pts.
3. Teaching practice tasks 20 pts.
4. Portfolio 20 pts.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.