PdF:AJ2MP_DI1B Didaktika 1B - Informace o předmětu
AJ2MP_DI1B Didaktika 1B
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MP_DI1B/01: Út 13:00–14:40 učebna 58, N. Vojtková
- Předpoklady
- Successful passing of Didactics 1A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- At the end of the course the participants will be able to modify different approaches when teaching grammar, vocabulary or pronunciation. They will handle various ways of errors and mistakes correction and will be able to manage the class. They will connect the didactics content to the ongoing teaching practice and document it in their portfolios.
- Osnova
- Teaching materials, evaluation, adaptation, creation
- Teaching vocabulary, presentation
- Teaching vocabulary, practice, recycling, testing
- Teaching grammar, presentation techniques
- Practising grammar
- Testing and revision
- Teaching pronunciation, sounds, stress, intonation
- Pronunciation, features of connected speech
- Mistakes and errors, classification
- Mistakes and errors, correction
- Teacher´s professional development
- Portfolio discussion
- Literatura
- povinná literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
- neurčeno
- HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. Teaching and Learning Grammar. 6. vyd. London: Longman, 1991, 71 s. ISBN 0-582-74623-X. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Microteaching and presentations of new teaching materials - Metody hodnocení
- 1. Active participation in the sessions, compulsory reading tasks ready for the discussion 50 pts.
2. Facilitation (microteaching, group formation or material presentation) 10 pts.
3. Teaching practice tasks 20 pts.
4. Portfolio 20 pts. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/AJ2MP_DI1B