PdF:CJ3DC_LCDr České drama 90. let 20. stol. - Informace o předmětu
CJ3DC_LCDr České drama 90. let 20. století
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0/6. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. David Kroča, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Miroslav Chocholatý, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJ3DC_LCDr/OS01: Pá 4. 4. 15:45–18:20 učebna 7, Pá 25. 4. 15:45–18:20 učebna 7, M. Chocholatý
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Český jazyk a literatura pro střední školy)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty se základními vývojovými tendencemi v české dramatice po roce 1989.
- Osnova
- 1. České činoherní divadlo 90. let. Proměny a problémy dramaturgie. 2. Výrazné režijní osobnosti a generace v českém divadle 90. let. 3. Hledání nové české hry. Soutěž o Cenu Nadace Alfréda Radoka za nejlepší původní českou nebo slovenskou divadelní hru roku. 4. Výrazné osobnosti českého dramatu 90. let. Interpretační nárysy vybraných her. 5. Závěrečné hodnocení problematiky, diskuse.
- Literatura
- V souřadnicích volnosti : česká literatura devadesátých let dvacátého století v interpretacích. Edited by Petr Hruška. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008, 738 s. ISBN 9788020016300. info
- KROČA, David. Krize mikrosvěta. K jednomu tématu v české dramatice 90. let. Weles. Brno: Wendryňská literárně-estetická spol., 2004, č. 20, s. 80-87. ISSN 1214-2948. info
- Výukové metody
- Studenti seminární formou (rozbory a interpretace vybraných děl) budou vedeni k tomu, aby zvládli identifikovat a analyzovat poetiku literáního díla. Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat. Hlavní metodou výuky je seminární cvičení.
- Metody hodnocení
- Podmínkou k ukončení předmětu je aktivní účast při výuce a minimální účast alespoň 80% výukových hodin.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/CJ3DC_LCDr