PdF:SP_PR Posilující rozhovor - metoda p - Informace o předmětu
SP_PR Posilující rozhovor - metoda participativního výzkumu ve speciální pedagogice
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- od 24.2.2014 do 6.3.2014, každý den 4 vyučovací hodiny. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Maija Hirvonen, Ph.D. (přednášející), prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc. (zástupce)
- Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Jiné omezení: Výuka bude v anglickém jazyce. Primárně určena pro studenty doktorských programů. - Cíle předmětu
- At the end of the course students should be able to:
Understand and explain basic facts about qualitative research as an inquiry process that aims at understanding a phenomenon (e.g. social and health problems) from the point of view of people who are studied.
Further, students shall understand and explain the role of the researcher, who attempts to build a complex, holistic picture of the phenomenon and conducts the study in a natural setting. (Flick 2009)
The main practical goal is to learn the skills of supporting learners with special educational needs in the participation of the planning of their own life. ) - Osnova
- The essential features of qualitative research
- Enpowering participation - examples
- Qualitative research design
- Defining research question(s)
- Interview methods
- Ethical issues in qualitative research
- 2 field work/exposure days according to the plans of each student
- Findings of the field work, reflections, discussions
- Výukové metody
- Lecture, seminar, group work, field work
- Metody hodnocení
- Final presentation, individual project, data collection and analysis, 100% attendance in class, finding own interviewees and conducting participatory interviews.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/SP_PR