ZS1BK_NP Naši prezidenti

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Jiří Nolč (přednášející)
Garance
PhDr. Jiří Nolč
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 28. 3. 13:55–17:25 učebna 21, Pá 25. 4. 13:55–17:25 učebna 21
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Funkce prezidenta republiky a její význam podle jednotlivých ústav od r. 1918 dosud. Charakteristika jednotlivých prezidentů Československa a ČR. Po ukončení předmětu by student měl být schopen vysvětlit význam funkce prezidenta republiky v současnosti i minulosti podle ústav od roku 1918 dosud.
Osnova
  • 1. Funkce prezidenta republiky dle jednotlivých ústav a srovnání kompetencí. 2. T.G. Masaryk a jeho doba. 3. Edvard Beneš. 4. Emil Hácha. 5. Klement Gottwald. 6. Antonín Zápotocký. 7. Antonín Novotný. 8. Ludvík Svoboda. 9. Gustáv Husák. 10. Václav Havel. 11. Václav Klaus. 12. V případě dostatku času ještě slovenští prezidenti ( Tiso, Kováč, Schuster, Gašparovič ), karpatoruský prezident Vološin.
Literatura
  • NOLČ, Jiří. Čeští a slovenští prezidenti. Vyd. 1. Brno: CP Books, 2005, 114 s. ISBN 8025105458. info
  • NOLČ, Jiří. Ústava ČR s úvodním komentářem. 1. vyd. (k 1. 4. 2005). Brno: CP Books, 2005, 153 s. ISBN 8025103625. info
  • NOLČ, Jiří. Ústava České republiky v otázkách a odpovědích. Vydání první. Brno: Computer Press, 2004, viii, 133. ISBN 8025103927. info
Výukové metody
Výklad a diskuse.
Metody hodnocení
Pisemný test. Student musí prokázat znoalost funkce prezidenta republiky v našich ústavách. Kolokvium. Student musí splnit tři čtvrtiny správných odpovědí.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015.