UOPK_0008 Tvorba multimediálních distančních opor

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/0/.8. 10 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 7. 3. 10:15–12:50 učebna 35, So 28. 3. 9:20–11:00 učebna 35, So 16. 5. 10:15–12:50 učebna 35
Předpoklady
Příprava distanční výukové opory. Realizace její textové části s návrhem její multimediální části. Obsah bude záviset na odborném zaměření studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování kurzu bude student:
rozumět distančnímu vzdělávání a e-learningu;
umět vytvořit výukový materiál podle zásad tvorby distančních opor;
schopen určit vhodnost a způsob nasazení distančních opor do výuky;
schopen vytvořit distanční opory s použitím vlastních upravených materiálů a běžně dostupných programů.
Osnova
  • Obsah: Distanční vzdělávání a e-learning,
  • zásady tvorby distančních opor,
  • Nasazení disančních opor v různých typech vzdělávání,
  • Specifika distančních opor a vhodnost využití,
  • Možnosti vytváření multimediálních distančních opor,
  • využití prostředků MS Office pro tvorbu distančních opor.
Literatura
  • http://elmood.ped.muni.cz
  • ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
  • BROŽ, Milan. Microsoft Office 2007 : podrobná uživatelská příručka. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 462 s. ISBN 9788025117194. info
  • KRÁL, Mojmír a Ivo MAGERA. Microsoft Office PowerPoint 2007 : podrobná uživatelská příručka. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 360 s. ISBN 9788025116197. info
  • PÍRKOVÁ, Kateřina. Microsoft Office Word 2007 : podrobná uživatelská příručka. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 367 s. ISBN 9788025115718. info
  • ZLÁMALOVÁ, Helena. Příručka pro autory distančních vzdělávacích opor : jak vytvořit distanční studijní text. Vyd. 1. Praha: Národní centrum distančního vzdělávání, 2006, 67 s. ISBN 8086302393. info
  • MAGERA, Ivo. Microsoft Office PowerPoint 2003 : podrobná uživatelská příručka. Vyd. 1. Brno: CP Books, 2005, 391 s. ISBN 8025103986. info
  • Distanční vzdělávání v České republice : současnost a budoucnost : "uplatnění distanční formy pro vzdělávání dospělých" : III. národní konference, sborník příspěvků, Brno, 30.6.-2.7.2004. Edited by Helena Zlámalová. Vyd. 1. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2004, 342 s. ISBN 8086302024. info
  • BROŽ, Milan. Microsoft Office Word 2003 : podrobná uživatelská příručka. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, viii, 392. ISBN 8025101401. info
Výukové metody
teoretická příprava - přednáška, distnační vzdělávání s pomocí připravených opor, praktická cvičení.
Metody hodnocení
Zpracování průběžných zadaných úkolů.
Informace učitele
Odborná literatura : Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7. Průcha, J. Jak psát učební texty pro distanční studium : malá abeceda pro autory. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2003. ISBN 80-248-0281-3. Průcha, J. Požadavky na akreditaci studijních programů a kurzů distančního vzdělávání. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 1997. ISBN -. Zlámalová, H. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Sborník příspěvků . Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 1999. ISBN 80-86302-15-6. Zlámalová, H. Úvod do distančního vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0276-9. kolektiv autorů: Microsoft Office Word 2003 Jednoduše, srozumitelně, názorně. Computer Press
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.