PdF:VV8MP_SDU2 Seminář dějin umění 2 - Informace o předmětu
VV8MP_SDU2 Seminář k dějinám umění 2
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (přednášející)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Martina Želazková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV8MP_SDU2/01: Po 11:10–12:50 učebna 53, O. Navrátil
VV8MP_SDU2/02: Po 14:50–16:30 ateliér 18A, O. Navrátil, M. Želazková - Předpoklady
- Student má přehled o vývoji umění od pravěku po současnost.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-MA)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Student rozumí úloze a základním metodám oboru dějiny umění a dalších oborů (umělecká kritika) a je schopen je vysvětlit. Student rozumí významu a specifikům výuky dějin umění ve výtvarné výchově a je schopen je vysvětlit. Student je schopen vhodně didakticky transformovat poznatky dějin umění a dalších oborů pro potřeby konkrétní výukové praxe.
- Osnova
- 1.Podstata a cíle dějin umění a dalších oborů zabývajících se uměním 2.Základní metody dějin umění 3.Postavení a úloha dějin umění ve výtvarné výchově. 4.Didaktická transformace poznatků dějin umění pro potřeby pedagogické praxe ve výtvarné výchově.
- Literatura
- RUHRBERG, Karl. Umění 20. století. Edited by Ingo F. Walther. Praha: Slovart, 2004, 840 s. ISBN 8072095218. info
- FOSTER, Hal. Umění po roce 1900 : modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Translated by Josef Hrdlička - Irena Ellis - Jitka Sedláčková. Praha: Slovart, 2007, 704 s. ISBN 9788072099528. info
- KROUPA, Jiří. Školy dějin umění. Metodologie dějin umění I. Druhé, rozšířené a upravené. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 255 s. I. ISBN 978-80-210-4247-6. info
- KROUPA, Jiří. Školy dějin umění : metodologie dějin umění. 2., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 253 s. ISBN 9788021042476. info
- GOMPERTZ, Will. Na co se to vlastně díváme? Praha: NLN, 2014, 323 s. info
- FRANTA, Jiří a Ondřej HORÁK. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha. Labyrint, 2014, 100 s. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, skupinová práce, diskuze, návrh a tvorba komiksů zprostředkujících dějiny umění žákovské cílové skupině, formulace návrhů výuky.
- Metody hodnocení
- Návrh výuky dějin umění ve výtvarné výchově. Písemný test.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/warts/dvkultur.htm
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/VV8MP_SDU2