PdF:MAM_VPs1 Seminář k praxi - Informace o předmětu
MAM_VPs1 Seminář k učitelské praxi
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 1x14 dní/90 minut. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Irena Bělohoubková (cvičící)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Cásková (cvičící)
Mgr. Jan Krása, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAM_VPs1/01: Po 14. 3. 16:40–18:20 učebna 42, Po 11. 4. 16:40–18:20 učebna 42, Po 25. 4. 16:40–18:20 učebna 42, Po 9. 5. 16:40–18:20 učebna 42, I. Budínová, K. Cásková
- Předpoklady
- !NOWANY( AJM_VPs1 Seminar on Practice , BiM_VPs1 Seminář k praxi , CJM_VPs1 Seminář k praxi , DeM_VPs1 Seminář k praxi , FJM_VPs1 Seminář k praxi , FyM_VPs1 Seminář k praxi , HVM_VPs1 Seminář k praxi , CHM_VPs1 Seminář k praxi , KvM_VPs1 Seminář k praxi , NJM_VPs1 Seminář k praxi , OVM_VPs1 Seminář k praxi , RJM_VPs1 Seminář k praxi , RVM_VPs1 Seminář k praxi , SPM_VPs1 Seminář k praxi , TEM_VPs1 Seminář k praxi , ViM_VPs1 Seminář k praxi , VVM_VPs1 Seminář k praxi , ZeM_VPs1 Seminář k praxi , KLM_VPs1 Seminář k praxi , HLM_VPs1 Seminář k praxi )
Předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 1 a/nebo Učitelskou praxí 2. Maximální počet studentů v seminární skupině je 15. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Matematika (program PdF, N-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- 1) skupinové sdílení a reflexe zkušeností získaných v rámci Učitelské praxe 1 a/nebo Učitelské praxe 2; 2) prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností
Na konci předmětu student bude:
- lépe rozumět podstatným aspektům pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři;
- lépe rozumět reflexi (a sebereflexi) jakožto nástroji profesního učení; - Osnova
- diskuse s oborovým didaktikem a pedagogem či psychologem týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek - reflexe výuky a dalších činností realizovaných studentem v rámci Učitelské praxe 1 a/nebo Učitelské praxe 2 - reflexe zápisů v pedagogickém deníku - reflexe portfoliových úkolů
- Literatura
- HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika : konstruktivistické přístupy k vyučování. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 232 s. ISBN 9788073673970. info
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. In Pedagogická ecyklopedie. První vydání. Praha: Portál, 2009, s. 419-423. Pedagogická teorie 10. ISBN 978-80-7367-546-2. info
- Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Edited by Milan Hejný - Jarmila Novotná - Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, viii, 212. ISBN 8072901893. info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Začínající učitel. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1999, 116 s. ISBN 8071942057. info
- HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
- Výukové metody
- Skupinová diskuse za účasti oborového didaktika spolu s pedagogem nebo psychologem.
- Metody hodnocení
- - pravidelná docházka studenta na seminář - odevzdání písemně vypracovaných úkolů ve stanovených termínech
- Informace učitele
- Způsob zápisu předmětu během studia se u jednooborových, dvouoborových a mezifakultních studentů liší - viz: http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/pokyny.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/MAM_VPs1