PdF:NJ2RC_2DID Didaktika 2 - Informace o předmětu
NJ2RC_2DID Didaktika 2
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/0/30. konzultace. 4 kr. Ukončení: z.
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace o další aprobační předmět (program PdF, C-CV, směr Německý jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Das Ziel des Faches ist die Vertiefung der Kenntnisse im Bereich der theoretischen Gundlagen der Fremdsprachendidaktik und der verwandten Disziplinen und Wissenschaften. Die Kenntnisse werden in Bezug auf ihre Anwendung in der Unterrichtspraxis besprochen und reflektiert. Die Hauptthemen des Seminars sind die Prinzipien und Möglichkeiten der Entwicklung einzelner Teilkompetenzen. Cílem předmětu je prohloubení základních vědomostí v oblasti teoretických východisek didaktiky cizích jazyků a jejích pomocných věd a jejich aplikace do vyučovací praxe, rozvoj dovednosti plánování, přípravy, následné analýzy a reflexe vyučovací jednotky vytváření kladného postoje k učitelské profesi. Těžiště předmětu tvoří rozšíření lingvodidaktické kompetence při nácviku a rozvoji kombinovaných jazykových prostředků.
- Osnova
- Wortschatzvermittlung Grammatikvermittlung Phonetikvermittlung Sozialformen Unterrichtsplanung, -vorebereitung
- Literatura
- JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000, 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. info
- FUNK, Hermann a Michael KOENIG. Grammatik lehren und lernen. Berlin: Langenscheidt, 1991, 160 s. ISBN 3-468-49679-6. info
- DIELING, Helga-Ursula a Ursula HIRSCHFELD. Phonetik lehren und lernen. 1. vyd. Berlin: Langenscheidt, 1995, 199 s. info
- BOHN, Rainer. Probleme der Wortschatzarbeit. Berlin: Langenscheidt, 1999, 192 stran. ISBN 3468496524. info
- MÜLLER, Bernd-Dietrich. Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Berlin: Langenscheidt, 1994, 119 s. ISBN 3468496729. info
- HIRSCHFELD, Ursula. Einfuhrung in die deutsche Phonetik. + videokazeta. 1. vyd. Ismaning: Hueber, 1992, 39 s. ISBN 3-19-061502-0. info
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Zur Textarbeit im Phonetik- Unterricht. 1. vyd. Ostrava: Univerzita Ostrava, FF, 2001, s. 441-444. ISBN 80-7042-582-2. info
- Výukové metody
- seminář: diskuse, výklad, domácí úkoly.
- Metody hodnocení
- Seminar. Seminar wird mit der Präsentation der Seminararbeit abgeschlossen.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/NJ2RC_2DID