UPV_1004 Provoz obchodu a služeb

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavla Stejskalová (pomocník)
Ing. Mgr. Miroslava Černá (náhr. zkoušející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Út 13:55–15:35 laboratoř 84
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolovování předmětu bude student schopen: - Popsat strukturu podniku. - Vysvětlit informační systém podniku. - Objasit řízení jakosti.
Osnova
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
  • I. Provoz obchodu Obsahem tohoto bloku je poznání o možnostech ovládání podniků jako subjektů ekonomické aktivity. Úroveň informací, znalost vnitřních struktur a vnějších vazeb podniku je základem pro koncepční pojetí informačního systému podniku. Pro zvládnutí soudobých konkurenčních faktorů je nezbytná znalost řízení jakosti. II. Psychologie a sociologie řízení Obsahem této části je poznání moderního pojetí psychologie a sociologie v manažerské praxi, která se neustále vyvíjí a podléhá inovačním změnám. Získané poznatky mohou přinést „konkurenční výhodu“ v kariérním růstu a přispět k úspěchu v podnikatelské činnosti. III. Řízení provozu obchodu a služeb Cílem bloku je zvládnutí strategie marketingového mixu v oblasti obchodu a služeb. Znalost distribučních cest, obchodních činností podniku a efektivní komunikace se zákazníkem jsou základním předpokladem úspěšnosti obchodního podniku.
Literatura
  • BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. 3. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management, 2007, 798 s. ISBN 9788072611690. info
  • VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. první. Praha: Grada Publishing, 2002, 163 s. ISBN 80-247-0194-4. info
  • BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1998, 559 s. ISBN 80-85943-57-3. info
  • SVOBODA, Stanislav. Informační systém podnikatelských subjektů. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1995, 304 s. ISBN 8070798459. info
Výukové metody
Přednáška, referáty, samostatná práce studentů.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k zápočtu: Vypracovat koncepci řízení malého obchodního podniku.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018.