SPCKC_SPPD Speciálně pedagogická praxe diagnostická

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/0/1.7. 20 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit se s diagnostickými postupy ve speciálních školách a zařízeních v místě bydliště a dle zvolené specializace. Očekávané výstupy: • student umí aplikovat teoretické poznatky do speciálněpedagogické praxe; • orientuje se v užívaných diagnostických materiálech; • umí reflektovat získané zkušenosti ve speciálněpedagogickém terénu.
Osnova
  • •asistentské práce na pracovišti; •sledování diagnostických metod práce pedagoga; •seznámení se s dokumentací pracoviště; •chronologické zaznamenávání údajů o vlastních aktivitách s žáky a jejich hodnocení.
Literatura
    doporučená literatura
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 9788021054974. info
  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno: Paido, 2007, 178 s. ISBN 978-80-7315-157-7. info
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Speciálně pedagogická diagnostika. In Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006, 32 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
Výukové metody
Praxe bude probíhat v zařízeních dle zvolené specializace a dle možnosti zajištění praxe v místě bydliště, celkem je to 20 hodin. Studenti odevzdávají potvrzení o absolvování praxe, přehled hospitací na pedagogické praxi s podpisem a razítkem školy a charakteristiku používaných diagnostických přístupů.
Metody hodnocení
zápočet
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.