PdF:SV4BP_ZSP7 Základy speciální pedagogiky 7 - Informace o předmětu
SV4BP_ZSP7 Základy speciální pedagogiky 7 - etopedie
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Segeťová (cvičící)
PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_ZSP7/01: každý sudý čtvrtek 17:35–19:15 učebna 35, P. Segeťová, M. Šedá, V. Vojtová
SV4BP_ZSP7/02: každý lichý čtvrtek 17:35–19:15 učebna 35, K. Červenka, P. Segeťová, M. Šedá - Předpoklady
- Předmět je určen studentům bakalářského prezenčního oboru Sociální pedagogika a volný čas, specializace Speciální pedagogika.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Předmět uvádí do problematiky etopedie a práce s jedinci s poruchami chování.
Po ukončení předmětu se očekává, že student bude schopen:
- orientovat se v problematice přístupu k jedincům s poruchami chování;
- znát možnosti reedukace jedinců s poruchami chování a prevence poruch chování;
- orientovat se v systému odborných pracovišť ve vztahu k dětem s poruchami chování. - Osnova
- Osnova předmětu, okruhy pro závěrečnou zkoušku:
- 1. Etopedie a její pojetí v systému speciální pedagogiky,
- 2. Terminologie etopedie,.
- 3. Ochrana dětí a mládeže,
- 4. Historický vývoj.
- 5. Charakteristika dítěte (žáka) s poruchami chování.
- 6. Hyperkinetické poruchy chování.
- 7. Poruchy chování spojené s konfliktem.
- 8. Asociální poruchy chování, narušení společenské normy v hodnotovém žebříčku dítěte.
- 9. Rodina jako rizikový faktor problémového chování.
- 10. Integrace/inkluze jedince se znevýhodněním (poruchou chování) jako prevence narušení jeho sociálního chování a sociálních vazeb.
- 11. Vzdělávání dětí s PECH.
- 12. Institut náhradní rodinné péče
- Literatura
- povinná literatura
- VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly etopedie I., Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 1.vyd. Brno: MU v Brně, 2004, 94 s. Učebnice. ISBN 80-210-3532-3. info
- Výukové metody
- Výuka formou seminárních cvičení.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář.
Ukončení: zkouška formou kolokvia.
Požadavky na ukončení:
- Úspěšné složení zkoušky. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/SV4BP_ZSP7