TI2018 Aplikace výpočetní techniky na ZŠ 2

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TI2018/01: Po 16:00–17:50 učebna 28, M. Dosedla
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: - správně vyučovat základní programátorské koncepty, - porozumět základním principům výuky programování, - analyzovat programátorská témata a sestavit si vyučovací hodinu, - korektně hodnotit své žáky, - znát dostupné učebnice, - hodnotit programovací jazyky a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - znát současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším). - samostatně prezentovat, vyučovat a diskutovat o ICT v kontextu základní školy;
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: - správně vyučovat základní programátorské koncepty, - porozumět základním principům výuky programování, - analyzovat programátorská témata a sestavit si vyučovací hodinu, - korektně hodnotit své žáky, - znát dostupné učebnice, - hodnotit programovací jazyky a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - znát současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším). - samostatně prezentovat, vyučovat a diskutovat o ICT v kontextu základní školy;
Osnova
  • 1. Cíle, prostředí, organizace výuky programování 2. Výuka základních řídících struktur (sekvence, cykly, větvení) 3. Výuka procedur, parametrů 4. Výuka proměnných a datových struktur 5. Výuka podmínek a výrazů 6. Výuka objektů, událostí a paralelních procesů 7. Hledání chyby v programu a její oprava, čtení programu, testování 8. Identifikace a analýza žákovské chyby 9. Vlastní projekt
Literatura
  • http://wrack.ped.muni.cz/elearning/
Výukové metody
cvičení, praktická činnost
Metody hodnocení
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Prezentace, reflexe, diskuze
Informace učitele
http://wrack.ped.muni.cz/elearning/
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.