PdF:TI2018 Aplikace výpočetní techniky na - Informace o předmětu
TI2018 Aplikace výpočetní techniky na ZŠ 2
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TI2018/01: Po 16:00–17:50 učebna 28, M. Dosedla
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: - správně vyučovat základní programátorské koncepty, - porozumět základním principům výuky programování, - analyzovat programátorská témata a sestavit si vyučovací hodinu, - korektně hodnotit své žáky, - znát dostupné učebnice, - hodnotit programovací jazyky a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - znát současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším). - samostatně prezentovat, vyučovat a diskutovat o ICT v kontextu základní školy;
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: - správně vyučovat základní programátorské koncepty, - porozumět základním principům výuky programování, - analyzovat programátorská témata a sestavit si vyučovací hodinu, - korektně hodnotit své žáky, - znát dostupné učebnice, - hodnotit programovací jazyky a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - znát současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším). - samostatně prezentovat, vyučovat a diskutovat o ICT v kontextu základní školy;
- Osnova
- 1. Cíle, prostředí, organizace výuky programování 2. Výuka základních řídících struktur (sekvence, cykly, větvení) 3. Výuka procedur, parametrů 4. Výuka proměnných a datových struktur 5. Výuka podmínek a výrazů 6. Výuka objektů, událostí a paralelních procesů 7. Hledání chyby v programu a její oprava, čtení programu, testování 8. Identifikace a analýza žákovské chyby 9. Vlastní projekt
- Literatura
- http://wrack.ped.muni.cz/elearning/
- Výukové metody
- cvičení, praktická činnost
- Metody hodnocení
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Prezentace, reflexe, diskuze
- Informace učitele
- http://wrack.ped.muni.cz/elearning/
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/TI2018