VIm015 Praxe galerijního provozu 2

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvíjení a upevňování profesních kompetencí s ohledem na oblast galerijního provozu zprostředkování umění. V této praxi je kladen důraz na odborný oborový aspekt praxe. Student má v rámci předmětu možnost propojovat teoretické a praktické poznatky získaných v rámci předmětů Praxe galerijního provozu 1. Předmět je úzce provázaný s Ateliérem materiálů a technologií 2, kde student reflektuje svoji odbornou praxi a rošiřuje si své znalosti a dovednosti v galerijním provozu a zprostředkování umění. Jedná se o průběžnou praxi, kterou student vykonává 10 týdnů během semestru. Celkem jde o min. 40 hodin praxe, z toho 20 hodin přímo ve zvolené galerii a 20 hodin věnovaných především vlastní přípravě, případně pomoci supervizorovi (např. práce na projektech, chystání výstav, prezentací apod.).
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student: • zhodnotí vlastní vývoj v rámci odborné oborové praxe, • zefektivní proces plánování, realizace a reflexe vlastních galerijních animací či výstavních projektů, • na základě reflexe vlastní práce vytváří alterace, které využívá v následných projektech, • osvojí si základní dovednosti vztahující se ke všem složkám práce v galerijích, • reflektuje klima konkrétního pracoviště a jejich vliv na vlastní práci.
Osnova
  • • praxe – 20 hodin • činnosti vykonávané ve funkci asistenta • náslechy a práce na vlastních projektech a domácích zadáních – 20 hodin • závěrečná reflexe
Literatura
  • DOMLÁTILOVÁ, Klára, Martina FREITAGOVÁ, Ondřej HORÁK a Kateřina LAHODOVÁ. Klacky v galerii, obrazy za miliony a co znamená krabice od pracího prášku: odpovědi na najčastější otázky o současném výtvarném umění. Praha: Galerie Rudolfinum, 2017.
  • BUDDEUS, Hana. Zobrazení bez reprodukce?: fotografie a performance v českém umění sedmdesátých let 20. století = Representation without reproduction? : photography and performance in Czech art of the 1970s. V Praze: UMPRUM, 2017. Post Scriptum (UMPRUM).
  • GEORGE, Adrian. The curator's handbook. New York: Thames & Hudson, 2015. ISBN 9780500239285.
  • VESELÁ, Romana, ed. Pozice kurátor: poznámky správců umění a designu. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2016. ISBN 978-80-7561-035-5.
  • GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha: Argo, 1997. ISBN 80-7203-143-0.
  • HORÁČEK, Radek. Umění bez revolucí?: proměny soudobého výtvarného umění. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-066-0.
Výukové metody
aktivní účast, praktická a teoretická příprava, individuální a skupinové projekty
Metody hodnocení
prezentace praxe, reflexe
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/VIm015