PdF:A2BK_ZAD4 Základy didaktiky angličtiny 4 - Informace o předmětu
A2BK_ZAD4 Základy didaktiky angličtiny 4
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící) - Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ( A2BK_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BK_GR1B Gramatika B && A2BK_SFFB Seminář z fonetiky B ) || A2BK_SOZK Souborná zkouška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Students will have hands-on experience in using various methods and techniques of TEFL.They will cover the basic principles of teaching and developing language skills and systems, they will consider the differences in teaching various levels and age groups, they will choose and evaluate materials for their lessons and they will learn how to give feedback to their prospective students and peers.
The participants will be expected to reflect on their teaching and learning experience based on the EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) and they will react to some issues in writing. The course will be closely connected with the Practical language course and some tasks will be integrated.
Course objectives:
to raise students awareness of basic principles in TEFL
to develop their teaching skills
to make them reflect on their teaching and learning - Výstupy z učení
- Students will be able to demostrate newly acquired knowledge including relevant terminology pertaining to educational reality both in spoken and written discourse; • will be able to show understanding of basic principles of English language teaching and talk about them with a great degree of fluency; • will be able to share with other students their teaching experince and analyse teaching situations using relevant terminology; • will be able to reflect on their own foreign language learning.
- Osnova
- 1. Assessment
- 2. Teaching different age groups
- 3. Teaching heterogenious classes
- 4. Lesson planning
- 5. Classroom language
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Learning centres, dialogue journals, discussions
- Metody hodnocení
- Assessment for this course is based on a 100 point scale:
Participation 20 points
Journal 20 points
Facilitator 20 points
One assignment for PL 20 points
One assignment for Methodology 20 points TOTAL 100 points
A minimum achievement of 70% of the total 100 points is needed to get the credit. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/mod/resource/view.php?id=51386
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/A2BK_ZAD4