VZpM41 Aktuální témata výchovy ke zdraví

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/1/1. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VZpM41/01: Čt 14:00–14:50 učebna 27, L. Mužíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je podat přehled o certifikovaných poskytovatelích programů primární prevence rizikového chování. Student bude schopen porozumět základním pojmům z oblasti prevence se zaměřením na aktuální témata dle sylabu. Na základě získaných znalostí dokáže interpretovat údaje z oblasti primární prevence a rizikového chování.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student: - formuluje hlavní aktuální problémy z oblasti lidského zdraví, jeho ochrany a podpory se zaměřením na problematiku primární prevence a rizikového chování s akcentem na tématiku výživy a poruch příjmu potravy, infekčních a neinfekčních onemocnění, psycho-sociálního zdraví a ochrany člověka za mimořádných okolností; - reviduje své dosavadní znalosti, chápe význam celoživotního sebevzdělání pro kvalitní práci učitele; - chápe význam prevence a školy jako významných prvků ovlivňujících zdraví jedince a celé populace; - aktivně vyhledává nové informace a kriticky je hodnotí.
Osnova
  • Obsah semináře: 1. Problematika výživy a poruch příjmu potravy. 2. Problematika infekčních a neinfekčních onemocnění. 3. Problematika psycho-sociálního zdraví. 4. Problematika ochrany člověka za mimořádných událostí.
Literatura
    povinná literatura
  • ALBERTS, Bruce. Základy buněčné biologie : úvod do molekulární biologie buňky. Translated by Arnošt Kotyk. 2. vyd. Ústí nad Labem: Espero Publishing, 2004, xxvi, 630. ISBN 8090290620. info
  • HATINA, Jiří a Bryan SYKES. Lékařská genetika: problémy a přístupy. 1. vyd. Praha: Academia, 1999, 296 s. ISBN 80-200-0700-8. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou seminářů. Studenti diskutují prezentovaná témata dle sylabu předmětu.
Metody hodnocení
Student prokáže při rozpravě znalosti z dané problematiky a vypracuje seminární práci na vybrané téma.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023.